قرارداد ایران خودرو دیزل با طرف آلمانی/ ۳ محصول جدید ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده در جریان آغاز بکار رسمی شرکت مشترک ایران خودرو - پژو بنام "ایکاپ" که با معرفی اعضای هیات مدیره و 17قرارداد فرعی انجام شد، در حضور مدیرعامل ایران خودرو و قائم مقام و عضو هیئت رئیسه پژو سیتروئن گفت: در پاسخ به برخی که می گویند برجام چه شد ، باید بگویم کارهای مبنایی زیادی بویژه در بخش صنعت شروع شده که زمانبر است.در مورد همین شرکت هم کار شروع شده و سالن را اماده کردند که ماشین الات وارد شود، نصب کنند.

وی افزود: حتی قبل از برجام مذاکرات را شروع کردیم اما اغاز همکاری مشروط به برجام بود. بعد از به نتیجه رسیدن برجام و سفر رئیس جمهور به فرانسه و امضا قرارداد اصلی ، یک توافقنامه اصلی با با سرمایه 200 میلیون یورویی هر یک از طرفین و 17 توافقنامه فرعی نهایی شد. 

این مقام مسئول ادامه داد: به امضاء یک قرارداد دیگر میان شرکت ایران خودرو دیزل و ایدم با یک شرکت المانی که تا ماه آینده امضا خواهد شد، بسیار خوشبین هستیم و از همکارانم می خواهم کار را با سرعت پیش ببرند.

به گفته نعمت زاده در سال جاری 5 تا 6 قرارداد مهم در زمینه خودرو ، کشتی سازی و سایر حوزه ها منعقد خواهد شد.

وی افزود: قرار است در قراردادهایی که با طرف های خارجی منعقد می شود از حداکثر ظرفیت های داخلی حتی در تولید محصولات جدید استفاده شود و در ارتباط با این قرارداد هم ابتدا خودروهای تولیدی با سهم 40 درصد ساخت داخل شروع می شود و در ادامه به 70 تا 80 درصد می رسد .

تولید سه محصول جدید تا اسفند + قیمت ها

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو هم گفت: بعد از دوسال مذاکرات فشرده و امضا قرارداد با حضور رئیس جمهور توانستیم شرکت مشترک را ایجاد کنیم. قرارداد ما با شرکت پژو بصورت برد برد است و تمام منافع و مصالح شرکت ایران خودرو در ان لحاظ شده است.

وی ادامه داد: محصولات این شرکت شامل پژو 2008 ، 301 و 208 و با قیمت 70 تا 80 میلیون تومانی بوده که از اسفند 95 روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: این قرارداد با قرارداد قبلی تفاوت دارد و قرار است خودرو هایی با تکنولوژی جدید و محصولات جدید تولید کنیم. ضمن اینکه روی پلت فرم پژو ما هم محصولات خودمان را تولید می کنیم . بحث مهم دیگر در این قرارداد صادرات خودروهایی است که در این شرکت مشترک تولید می شود.

انتهای پیام