سرمایه گذاری سایپا بلوک ۲۴ درصدی "ورنا" را قعطی کرد و مالک ۳۹ درصدی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری سایپا در جریان معاملات 12 تیر اقدام به خرید بلوک۲۴.۱ درصدی سرمایه گذاری رنا از دو سهامدار عمده یعنی تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان کرد.

این شرکت در حالی دو مجمع سالانه و فوق العاده 10 تیر را با تقسیم سود 14 تومانی هرسهم و افزایش سرمایه 75 درصدی از سود انباشته (از 610 به بیش از هزار و 67 میلیارد تومان) برگزار کرده و با توقف نماد روبرو است که قبل از پایان وقت اداری چهارشنبه، این معامله 366 میلیارد تومانی را قعطی کرد و سهم 15 درصدی از "ورنا" به بیش از 39 درصد افزایش داد.

شرکتی که 9 درصد سهام سایپا را در اختیار دارد و سرمایه گذاری سایپا هم مالک 9.6 درصد سایپا است. با این اوصاف سرمایه گذاری ساپیا به طور مستقیم و غیر مستقیم مالکیت 18 درصد سهام ساپیا در اختیار قرار می گیرد.

این بلوک شامل 732 میلیون و 450 هزار سهم بود که به علت تسویه بخشی از بدهی شرکت کارکنان سایپا به دلیل خرید سهام ساپیا در سال های گذشته انجام شد.

با این رویداد سازمان بورس از مدیران "وساپا" توضیح خواست اما نهاد ناظر از توضیحات ارایه شده قانع نشد و اعلام کرد با توجه به عدم ارسال مدارک کافی جهت رفع سئوالات در خصوص معاملات صورت گرفته توسط شرکت در سهام شرکت سرمایه گذاری رنا ؛ مراتب اعلامی در این اطلاعیه صرفا" به منظور استحضار سهامداران از وضعیت شرکت و اطلاع از پاسخهای ارسالی توسط شرکت بوده و مسئولیت رعایت صرفه و صلاح سهامداران با هیئت مدیره شرکت است.

انتهای پیام