توضیح یک مقام مسئول درباره زمزمه افزایش تخفیف نرخ خوارک پالایشگاه ها

یک مقام مسئول در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره زمزمه هایی مبنی بر افزایش تخفیف نرخ خوارک پالایشگاه ها از 5 به 10 درصد اظهار داشت : به عنوان مسئول مستقیم و مرتبط با این موضوع ، تا به امروز هیچ تصمیمی و مطلب رسمی در این باره گرفته و منتشر نشده و هنوز همان اعلامیه های قبلی شرکت ملی  نفت و شرکت ملی پالایش و پخش پابرجا است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که شرکت های پالایشی از دو سال پیش پیگیر این موضوع و افزایش بیشتر تخفیف نرخ خوارک هستند و شاید هم چنین امکانی فراهم باشد اما تبصره های و الزامات به حدی متعدد است که عملا" تخفیف بیشتر را زیر سئوال می برد. از سوی دیگر اگر هم تخفیفی در میان باشد ، همه پالایشگاه ها را شامل نمی شود و شاید پالایشگاه های تازه تاسیس را در برگیرد.

این مسئول با اشاره به بار معنادار شایعه تخفیف 10 درصدی نرخ خوراک پالایشگاه ها ، ادامه داد: معمولا" مدتی بعد از برگزاری مجامع پالایشگاه ها، چنین شایعاتی از سوی برخی مطرح می شود و قیمت سهام این گروه برای مدتی رشد می کند. بنابراین جا دارد سهامداران به این نوع شایعات توجه نکنند و صرفا" اطلاعیه ها و اخبار رسمی را ملاک تصمیم گیری قرار دهند. 

انتهای پیام