رشد قیمت سهم معروف سال های گذشته بعد از اعلام افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی پذیرش و درج شرکت 41.7 میلیارد تومانی آینده سازان بهشت پارس به عنوان بیست و نهمین نماد معاملاتی در فهرست شرکت­ های بازار پایه فرابورس و همچنین پذیره نویسی 74 میلیون سهم جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه در مهرماه 90 ، نماد این شرکت از 10 آبان همان باز شد.

این شرکت که به دلایلی چون خاص بودن نوع فعالیت، مالکیت 96 درصدی یک شخص حقیقی و مرتبط با مسئولان وقت ، نوسان قیمتی چند باره و بین 355 تا 68 تومان و... یکی از شرکت های معروف بازار بود ، درصدد افزایش سرمایه 200 درصدی برآمد و امروز با رشد حدود 9 درصدی قیمت سهام ( به دلیل حضور در بازار پایه فرابورس ) روبرو شد.

به این ترتیب "آینده" در نظر دارد در صورت موافقت سازمان بورس ، سرمایه بیش از 41.7 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به بیش از 125.3 میلیارد تومان برساند.

هدف از این تامین مالی حدود 83.5 میلیارد تومانی اصلاح ساختار مالی، خروج از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت و افزایش اعتبار شرکت، بهبود نسبت های مالی، جلوگیری از خروج منابع مالی جهت تسویه مطالبات سهامداران و تامین مالی لازم جهت تکمیل پروژه پایانه صادراتی اعلام شده است.

انتهای پیام