حال و آینده دومین شرکت جدید و زیاندهی که می خواهد رکورددار افزایش سرمایه شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در بررسی وضعیت شرکت گز سکه که دومین شرکت درج شده در بازار شرکت های کوچک و متوسط است و عرضه آن در تابلوی دانش بنیان بازار این شرکت ها خواهد بود محمد گوهریان مدیرعامل و رییس هیات مدیره با اشاره به تاریخچه این شرکت اظهار داشت: گز سکه فعالیت خود را از سال 33 شروع ،از سال 64 به سهامی خاص ورود و از چند روز پیش به شرکت سهامی عام تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت از سال 68 بایک گروه مدیریتی منسجم کوچک و خانوادگی اداره می شود اظهار امیدواری کرد با طرح و برنامه هایی که در دستور کار دارند سال بعد رکورددار افزایش سرمایه از نظر ارزش سهام باشند.

گوهریان در خصوص روش توسعه ای گز سکه که بر پایه مرکز رشد این شرکت استواراست گفت: در این راستا یک مرکز آموزش عالی با 7 دانشجو در سال 86 تاسیس و شروع به کار کرد و تاکنون با دارا بودن 1500 فارغ التحصیل و 600 دانشجو در رشته های کاردانی و کارشناسی گز سازی، رشته های نان، شیرنی،شکلات، گرافیک و حسابداری با رویکرد بورس مشغول به ادامه فعالیت است.

وی در مورد مقدار سرمایه شرکت که برخی تصور می کردند حدود 20 میلیارد می ارزد عنوان کرد: با شفافیت های اعمال شده مقدار این سرمایه 5 میلیارد است. عرضه اولیه با 5 درصد صورت می گیرد اما اگر امکان پذیر باشد تا 20 درصد هم پیش خواهد رفت تا از مزایای تخفیفات حاصل از آن استفاده شود.

این مقام مسئول در خصوص نگرانی هایی که مانع ورود شرکت های کوچک از لحاظ از دسترس در آمدن هیات مدیره با توجه به خانوادگی بودن دارد گفت: تلاش بر این است جهت برطرف کردن این نگرانی  عرضه بیش از 20 درصد انجام نشود،اما اگر بیش از  صورت پذیرد در شرکت مادر همان 20 درصد و در شرکت های جدید وابسته مقادیر عرضه بیشتر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس وجود دفتر اربیل عراق و سختی های حضور داعش در سال های گذشته یک میلیون دلار صادرات گز داشته اند گفت: مبلغ کل فروش در سال گذشته 15 میلیارد دلار بوده که انتظار می رود با توجه به اینکه 60 درصد فروش در دو ماه آخر سال صورت می گیرداین رقم امسال به 20 میلیارد برسد.

گوهریان با داشتن 15 هسته فناور مانند برند عتیق، boss و... در مجموعه که بطور مستقل فعالیت می کنند گفت: بعنوان اولین مرکز رشد بخش خصوصی و با دریافت مجوز ازوزارت علوم ،تا انتهای سال 95 بستری فراهم شده تا 42 شرکت دانش بنیان ایجاد و بخشی ازپروژه های توسعه ای در این قسمت تعریف شود .

وی افزود: علاوه بر گز که پایه اصلی محصولات است،مجوز شاخه ای از محصولات فرا سودمند که پایه بدون قند(ایزو مالت) دارد پس از 4 سال گرفته شده که به زودی در ماه های بهمن و اسفند امسال به بازار عرضه می شود. همچنین 25 نوع روغن در یکی از شرکت های زیر مجموعه به روش کلد پرس تولید می شود.این شرکت در شاخه های دارویی ،بهداشتی ،آرایشی ، درمانی و غذایی نیز مشغول فعالیت است.

گوهریان با توجه به گستردگی صنعت شیرینی و شکلات و اینکه رقیب این شرکت،نوگای فرانسه است به بریایی 60 ساله گز سکه با200 نیروی انسانی اشاره کرد و گفت:این شرکت تمام عوامل رشد را دارد و یک شرکت در آمریکای شمالی جهت برند سازی هم اکنون تبلیغات رایگان 1000 دقیقه ای را به عهده دارد.

وی درمورد سود و زیان شرکت گفت: از حدود سه سال پیش با مشکلات ریزش شدید تامین کنندگان ، رکود بازار صادراتی و از طرفی دیگر پرداخت 2 میلیارد تومان ارزش افزوده و سرمایه گذاری در منابع انسانی دچار زیان شدیم اما امیدواریم امسال با برنامه های موجود وبا راهنمایی دوستانی که در تامین سرمایه بورس از حاشیه زیان خارج شویم.

گوهریان در مورد تضمینی که با زیان موجود، به سهامدار در جهت حفظ سرمایه داده می شود گفت:به جز خط قرمز شفافیت که از طرف فرابورس به شرکت ها داده می شود شرط دیگر پذیرش این شرکت ها با وجود زیان ده بودن،ترسیم آینده ای از سود آوری است تا به مرحله درج و پذیرش برسند. علاوه بر این با وجود این 10 شرکت جدی که تمام اصول برند سازی روی آنها انجام شده، تلاش شده با یک شروع جدید هزینه های بانکی را به صفر رسانده و با قدرت سرمایه نقدی ، بصورت نقد خرید انجام دهند وبا سرعت به سود آوری ورود کرده واز زیان خارج شوند.

علیرضا مرتضوی مدیر فروش این شرکت هم در مورد اینکه به کدام کشورها صادرات دارند گفت: در حال حاضر به کشورهای خلیج فارس و عراق صادرات داریم ولی بطور غیر رسمی  دارای نمایندگی هایی در کشورهای انگلستان ،سوئد،سوئیس و اخیرا فرانسه هستیم.همچنین مذاکره ای برای فروش به ایالت های آمریکا و بر طبق ذائقه آنها صورت گرفته است.

وی در مورد پیش بینی درآمد صادراتی گفت: با روندی که در تسهیلات بانکی ایجاد خواهد شدو با تبادلات انجام شده انتظار می رود سال آینده به دو برابر فروش اکنون برسیم.

در این نشست مجتبی متقی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام نیز مجموع زیان انباشته سال 93 و 94 را یک میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با اتفاقات انجام شده در سال 95 و 96 این زیان کاملا برطرف و پیش بینی سود ظرف مدت دو روز آینده افشا خواهد شد.

انتهای پیام