جرایم بدهکاران بانکی درصورت تسویه تا پایان سال بخشیده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا جمشیدی با اشاره به جلسه مشترک با کانون بانک‌های دولتی به صدا و سیما گفت: در این جلسه مقرر شد جرایم بدهکاران بانکی در صورت تسویه حساب بخشیده شود.

وی افزود: هر یک از بدهکاران بانکی که سررسید بدهی آنها تا 15 دی امسال است و به آنها جریمه بدهی معوق تعلق می‌گیرد، اگر تا پایان اسفند امسال بدهی را بپردازند تمام جرایم آنها بخشیده خواهد شد.

جمشیدی گفت: اگر بدهکار حتی چند سال بدهی داشته باشد و بدهی را تا پایان سال بپردازد تمام جرایم سال‌های گذشته بخشیده خواهد شد. این مصوبه هیچ سقفی برای پرداخت بدهی بدهکاران ندارد و هر بدهکار با هر میزان بدهی می‌تواند با تسویه حساب با بانک از پرداخت جریمه معاف شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی حدود 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا کرده‌اند، گفت: از این میزان یک ششم یعنی حدود 50 هزار میلیارد تومان معوقه محسوب می‌شود و به آنها جریمه تعلق می‌گیرد.

جمشیدی با ابراز تاسف از اینکه برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی سقف سود تسهیلات و سپرده مصوب بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند، افزود: برخی از بانک‌ها به جهت آنکه معتقدند منابع آنها کفاف نیازها را نمی‌دهد از این نرخ‌های مصوب عدول می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث گلایه سایر بانک‌ها شده و به آنها تذکر داده می‌شود تا این سقف‌ها را رعایت کنند، گفت: جلسه آینده مشترک بانک‌های خصوصی و دولتی در این باره است.در این جلسه نحوه مقیدبودن همه بانک‌ها به رعایت این نرخ‌ها بدون آنکه نیازی به نظارت بانک مرکزی باشد بررسی خواهد شد.

انتهای پیام