جزییات دومین عرضه اولیه به روش جدید مشخص شد/ زمان واگذاری مبهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از عرضه اولیه نخستین شرکت به روش ثبت سفارش که دیروز با شرکت فرابورسی پاکدیس انجام شد، شرکت فرابورس زمان و شرایط دومین عرضه به روش جدید را سه شنبه 21 دی اعلام کرده اما با توجه به درگذشت ناگهانی آیت الله رفسنجانی و اعلام تعطیلی روز سه شنبه ، این تصمیم به زمان دیگری موکول خواهد شد.

براساس این گزارش، با این اوصاف با نهایی شدن این برنامه ، قرار است 47 میلیون و 182 هزار و 31 سهم "حسیر" معادل 10 درصد در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه شود.

در این واگذاری ، حداکثر سهام قایل خرید برای هر فرد حقیقی و حقوقی 1000 سهم با دامنه خرید 190 تا 209 تومانی هر سهم تعیین شده و مانند عرضه اولیه "غدیس" زمان ثبت سفارش با پیغام ناظر در روز عرضه ( احتمالا" بین ساعت 10 تا 12 ) تعیین خواهد شد.

شرکت ریل سیر کوثر سود هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه اسمی بیش از 47 میلیارد تومانی، 157 ریال پیش بینی کرده و اخیرا" از پوشش 75 درصدی سود در عملکرد 9 ماهه خبر داده است.

در ترکیب سهامداری "حسیر" ، 6 سهامدار حقیقی از جمله محمد هاشمی نماینده دوره های 6 و 7 مردم سیرجان و بردسیر (با مالکیت مستقیم و غیر مستقیم 22.4 درصدی و از طریق رضا و حسین هاشمی) حضور دارند و شرکت طلوع تجارت خلیج فارس با 16.8 درصد ، تنها سهامدار حقوقی آن است. دو خانواده عزت آبادی پور هم در مجموع 40.8 درصد و کریمی مکی آبادی با 20 درصد، سهام آن را در اختیار دارند.

براساس این گزارش، در این رابطه افسانه اروجی مدیر عملیات بازار و اعضا شرکت فرابورس، 10 نکته را به شرح زیر اعلام کرده است:

در این میان ، کارگزاری ارگ هومن که مشاور پذیرش و کارگزار عرضه کننده سهام این شرکت است، اقدام به ارزشگذاری هر سهم "حسیر" به 4 روش و در قالب جدول زیر کرده است:

انتهای پیام