زمان افتتاح طرح جدید یک پتروشیمی بورسی و 4 غیر بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مرضیه شاهدایی با بیان اینکه پنج طرح پتروشیمی در دهه فجر و سه طرح جدید دیگر پتروشیمیایی، ابتدای سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند و به بهره‌برداری رسمی خواهند رسید، گفت: بر این اساس، فاز دوم پتروشیمی کاویان به ظرفیت یک میلیون تن، فاز دوم پتروشیمی مروارید به ظرفیت ٥٥٠ هزار تن، پتروشیمی انتخاب به ظرفیت ٢٥٠ هزار تن و پتروشیمی تخت‌جمشید به ظرفیت ٢٥٠ هزارتن، آماده افتتاح رسمی در دهه فجر هستند.

وی با بیان اینکه فاز دوم پتروشیمی پردیس ( که در بورس حضور دارد) با ظرفیت یک میلیون تن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: همچنین سه واحد از طرح پتروشیمی بوشهر، متانول مرجان و واحد نخست مخازن نیز در اوایل سال آینده،  آماده افتتاح خواهند شد.

شاهدایی با اعلام اینکه ٦٤ میلیون تن ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی، تا ٥ سال آینده به بیش از ١٠٠ میلیون تن خواهد رسید، تاکید کرد: انتظار داریم تا پایان امسال ظرفیت تولید به ٥٠ میلیون تن برسد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون، حدود ١٠ میلیون تن محصولات مختلف پتروشیمی به ارزش حدود ٩ میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

انتهای پیام