بخشودگی جریمه و سود وام های کمتر از۱۰۰ میلیون تومان تمدید شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمد مهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: برای تقویت بنیه بانک های دولتی،افزایش سرمایه و تادیه بدهی های دولت، احکام تبصره 35 و 36 بودجه سال 95 تمدید شد.

وی افزود: بر این اساس، مقرر شد افرادی که کمتر از 100 میلیون تومان از بانک ها وام گرفته اند در صورت پرداخت اصل وام، سود آن را دولت به بانک ها پرداخت کند و جریمه نیز بخشیده شود.

مفتح ادامه داد: همچنین بر اساس حکمی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده بود، حقوق بازنشستگان کمتر از دو میلیون تومان با شاغلان همان دستگاه همسان سازی می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق و در راستای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی دولت مجاز شد اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که مشمول واگذاری سیاست‌های اصل 44 نیستند با رعایت قوانین و مقررات تا سقف 5 هزار میلیارد تومان به فروش برساند و آن را برای پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی اختصاص دهد، همچنین در صورتی که این بدهی از محل فروش املاک تأمین نشود دولت می‌تواند از طریق فروش اوراقی مالی اسلامی بلندمدت این بدهی را تأمین کند یا اوراق را بابت تأدیه بدهی به تأمین اجتماعی بپردازد.

مفتح تاکید کرد: در مصوبه دیگری، وزارت کار مجاز شد اموال غیرمنقول مازاد خود را با رعایت مقررات تا سقف 500 میلیارد تومان بفروشد و برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص دهد،همچنین وزارت ارتباطات مجاز شد اموال غیرمنقول مازاد خود را بفروشد و آن را صرف افزایش سرمایه پست بانک کند.

وی افزود: بانک مرکزی نیز موظف شد کلیه وجوه ارزی ناشی از طرح دعاوی را تا سقف 3 هزار میلیارد تومان واریز کند.

این نماینده مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 96 بعدازظهر امروز برای طرح پیشنهادات الحاقی کمیسیون‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

مفتح اظهار امیدواری کرد تا فردا این گزارش نهایی شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا بعد از فرصت 10 روزه پیش بینی شده در آیین نامه لایحه بودجه پس از تعطیلات دهه فجر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام