اولین تأمین سرمایه درج نماد و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بورس شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت تأمین سرمایه امید از 25 آذر سال گذشته به عنوان اولین بنگاه صنعت تأمین سرمایه ، در فهرست نرخ های بازار دوم بورس ثبت و قرار بود سال جاری در بورس عرضه اولیه شود اما چنین رویدادی رخ نداد.

حال بعد از حدود 14 ماه ، این شرکت به‌عنوان پانصد و هشتمین شرکت بورسی در بخش "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی"، گروه "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی‌" و طبقه‌ "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی طبقه‌بندی‌نشده در جای دیگر" با کد صنعت "671901" و نماد "امید، Omid" در فهرست نرخ‌های بازار دوم معاملات بورس اوراق بهادار تهران درج و آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام شد.

براساس این گزارش، سرمایه اسمی "امید" که قبلا" 317 میلیارد تومان بود به 400 میلیارد تومان رسیده و سود هر سهم سال مالی 30 آذر سالجاری 388 ریال بود . برای سال مالی آینده هم 344 ریال پیش بینی شده است.

در ترکیب سهامداری این شرکت ، صندوق کارکنان بانکها با حدود 36 درصد و سه شرکت سرمایه گذاری امید، چادرملو و گل گهر هر یک با بیش از 17 درصد ، از جمله مالکان سهامداران اصلی بشمار می روند.

از سال 87 تاکنون 9 شرکت تامین سرمایه (شامل امین، نوین، سپهر، امید، لوتوس پارسیان، آرمان، بانک ملت، کاردان و آباد مسکن ) در بازار سرمایه فعال بوده و برخی دیگر آماده شروع بکار رسمی هستند.

شرکت های تامین سرمایه به‌عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عموم سرمایه‌گذاران فعالیت کرده و در حوزه های کارگزاری، معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و... تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می کنند.

انتهای پیام