معاون وزیر اقتصاد: تک نرخی کردن ارز، دغدغه وحشتناکی برای دولت نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین میرشجاعیان حسینی به ایرنا گفت: مساله تک نرخی کردن ارز،دغدغه وحشتناکی برای دولت نیست زیرا سبد کالای ارز مبادله ای کم و کوچک شده و شکاف بین قیمت مبادله ای و آزاد نیز شدید نیست.

به گفته وی، از آنجا که نرخ ارز بر اساس نرخ تورم داخلی و بین المللی تعدیل می شود، باید به سوی افزایش برود و بالا حرکت کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر در سال های آینده نرخ تورم 9 تا 10 درصد و متوسط نرخ تورم خارجی سه تا چهار درصد پیش بینی شود، باید نرخ ارز افزایش یابد و نباید از بالا رفتن قیمت دلار بهراسیم.ترس ما باید وقتی باشد که نرخ ارز را سرکوب کرده و در همان سطح نگه داریم اما پس از مدتی به یک باره جهش کند.

میرشجاعیان ادامه داد: ترس دیگر این است که نقدینگی موجود جامعه در شرایط کنونی به سفته بازی شدید منجر شود و بورس بازان به خرید و فروش ارز روی آورند.

وی گفت: تلاش دولت کنترل نوسان نرخ ارز است که بخشی از آن با کنترل انتظار مردم میسر می شود یعنی این حس بین مردم پدید آید که همیشه سفته بازی به سود افراد تمام نمی شود و گاهی اوقات ممکن است با ضرر و زیان همراه باشد.

میرشجاعیان تاکید کرد: جهش یک باره قیمت ارز، دلهره آور است اما اگر تغییر قیمت ها مسیر مشخصی داشته و برای افراد پیش بینی پذیر باشد اقتصاد دچار نوسان نمی شود.

انتهای پیام