۵ تصمیم برای رفع مشکلات پلی اکریل تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پلی اکریل ایران در حالی از ۲۸ فروردین با توقف نماد روبرو شده و بعد از رویدادهایی مانند افزایش سرمایه ۶۲۷ درصدی و اعلام انحلال ۴ شرکت، با ارایه چند گزارش حسابرسی شده به بورس بر می گردد که در آخرین رویداد، 5 تصمیم برای رفع مشکلات این شرکت قدیمی در جلسه مشترک هیئت اجرایی پلی اکریل و هیئت حمایت از صنایع با استاندار اصفهان به تصویب رسید.

حمایت استاندار اصفهان از "شپلی"

روابط عمومی استانداری اصفهان از قول رسول زرگرپور استاندار اصفهان اعلام کرد: مدیریت استان از هر اقدامی در راستای حل مشکل مجموعه پلی اکریل فروگذار نخواهد کرد و محکم پای کار ایستاده و حمایت می‌کند.

وی افزود: گرچه اصفهان یک استان صنعتی است و 9 هزار واحد تولیدی در این استان فعالیت می‌کنند ولی آنچه برای من به عنوان استاندار مهم است این است که آرامش در استان به‌ویژه در محیط‌های کارگری حاکم باشد و برهمین اساس مسائل کارگری را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم. از یکسال قبل کمیته 3 نفره برای حل مشکل این کارخانه در استانداری مشخص شد و از آن زمان تاکنون پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و هم اکنون نیز دولت روی این موضوع حساس است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دلالان وارد کننده اجناس، برخی تولیدکنندگان داخلی و غیره مخالف راه‌اندازی پلی اکریل هستند، گفت: با این وجود دولت تمام عزم خود را برای سرپانگه داشتن پلی اکریل به‌کار گرفته است و تا کنون دو بار در هیئت دولت در خصوص این مجموعه صحبت شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در قدم اول باید آرامش را به این مجموعه ادامه یابد، اظهارداشت: کارگران انسان‌های شریف باانصاف و آگاهی هستند و افرادی هستند که اگر فرصتی برای احقاق حق آن‌ها اعلام شود مطمئنا قبول خواهند کرد. باید در اسرع وقت اجناس تولید شده به فروش برود و این اولویت اول ما است زیرا هم از نظر امنیتی و هم از نظر درآمدزایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه هیئت اجرایی باید در کارخانه مستقر شود، گفت: کارگران باید حضور هیئت اجرایی را در کارخانه مشاهده کنند و همچنین انتقال دفتر هیئت حمایت به اصفهان نیز بسیار مهم و موثر است. 20 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده اول با پیگیری‌های بسیار زیاد واریز شد و 20 میلیارد دوم هم با پیگیری‌های بسیار زیاد در حال وصول است.

زرگرپور توصیه کرد بیمه بیکاری با اصلاح ساختار صورت پذیرد و همچنین بخشی از حقوق و عیدی را نیز به کارگران پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه فرماندار همچنان به شدت پیگیر مسائل این مجموعه است، گفت: پیگیری‌های موضوع باید ادامه یابد با توجه به اینکه شورا تشکیل شده است که واسطه بین مدیریت استان و کارگران است ولی باید جایگاه آن در بین کارگران افزایش یابد.

مصوبات جدید از زبان مشاور وزیر صنعت

بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت و رئیس هیئت حمایت از صنایع نیز به بیان مصوبات جلسه پرداخت و گفت: هیئت اجرایی مشکل فنی ندارد ولی مشکل اجرایی و مدیریتی دارد و باید آن دسته از دوستانی که امکان همراهی و همکاری ندارند جای خود را به افراد جدید بدهند و یک نفر به‌عنوان رئیس منصوب خواهد شد و مابقی باید مسئولیت بپذیرند . رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم به‌عنوان عضو هیئت اجرایی منصوب خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 3 هزار تن الیاف بریده شده و نشده وجود دارد که برآورد مالی آن 13 میلیارد تومان خواهد بود که می‌شود با سود مختصری تبدیل به نقدینگی گردد و همچنین باید تا پایان هفته این محصول به فروش برسد. کارخانه 6 میلیارد تومان به پتروشیمی روزبه بدهکار است که لازم است به شکل اعتباری از پلی اکریل دریافت کند.

به گفته مشاور وزیر و رئیس هیئت حمایت از صنایع، مقدمات دریافت 20 میلیارد تومان تسهیلات فراهم شده و باید ظرف مدت یک هفته گزارش مالی تهیه و ارسال شود. همچنین حدود 22 میلیون دلار برای تامین مواد اولیه کارخانه باید تهیه و تامین شود . به همین منظور باید پیشنهاد آن برای تصویب به هیئت دولت فرستاده شود.

ریاحی در خصوص حضور مستمر هیئت اجرایی در کارخانه، گفت: تا مادامی که اعضای هیئت اجرایی به طور مستمر در کارخانه نباشند مشکلی حل نمی‌شود و باید اعضای هیئت اجرایی حضور مستمر در کارخانه داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید این طرز تلقی غلط در جامعه جا بیفتد که دولت مالک کارخانه است چرا که دولت باید شرایط را فراهم کند و پس از حل و فصل مشکلات بخش خصوصی وارد شود و کارخانه را با مدیران خوب اداره کند. دفترکار هیئت حمایت نیز باید از تهران به اصفهان منتقل شود تا میدانی‌تر و عملیاتی‌تر مسائل پیش رود.

انتهای پیام