برنامه سازمان بورس درباره نمادهای متوقف/ درخواست از شرکت ها

سعید محمد علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به اعلام اولین یپش بینی درآمد هر سهم سال مالی آینده، اظهار داشت: در جریان انتشار این اطلاعات از سوی ناشران بورسی و فرابورسی، سامانه معاملات به طور خودکار اقدام به توقف برخی نمادها می کند که این موضوع ناشی از تغییرات با اهمیت در اعداد و ارقام مربوط به درآمد هر سهم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این میان، کارشناسان اداره نظارت بر ناشران بعد از توقف نماد چنین شرکت هایی، بررسی های لازم را در مورد اقلام اعلامی ناشران به عمل آورده و در مواردی هم خواهان ارایه اطلاعات تکمیلی می شوند تا در کوتاه ترین زمان، نماد شرکت ها باز شود. همچنان که از روز اول اسفند تا پایان روز معاملاتی اخیر (4 اسفند) تعداد 38 نماد در فاصله زمانی کوتاهی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

این مقام مسئول افزود: آنچه در این رابطه اهمیت دارد، همکاری ناشران در ارایه اطلاعات تکمیلی و توضیحات لازم به سهامداران و بازار سرمایه است. بنابراین در صورتی که ناشران به سئوالات و برخی ابهامات، پاسخ دهند و مدارک لازم را ارسال کنند، دلیلی بر توقف بیش از مدت مشخص شده در دستورالعمل ها نخواهد بود.

علیزاده با بیان اینکه انتظار می رود مدیران شرکت ها مانند گذشته ، ارایه اطلاعات شفاف به بازار سرمایه را در اولویت کاری قرار دهند، گفت: با این اوصاف برنامه اداره نظارت بر ناشران بورسی و فرابورسی این است که نمادهای متوقف ناشی از تعدیل درآمد هر سهم، در اسرع وقت باز شود تا نقدشوندگی سهام از سطح مناسبی برخوردار باشد.

انتهای پیام