زنگنه با واگذاری پالایشگاه فرابورسی مخالفت کرد

 به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیژن زنگنه ضمن مخالفت با نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه از قصد ارسال نامه به مسئولان مربوطه در این‌ باره خبر داد و به خانه ملت گفت: این نوع برخورد منجر به تعطیلی پالایشگاه می‌شود و وزارت نفت با تعطیلی پالایشگاه مخالف است.

وی در تشریح آخرین وضعیت پرداختی مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی نیز گفت: هیچ رقم جدیدی از بدهی وی به وزارت نفت پرداخت نشده و پرداختی تاکنون کمتر از دو‌ هزار ‌میلیارد تومان است.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی تاکنون چندبار اقدام به عرضه بلوک 60 درصدی سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و نیز از طریق مزایده کرده اما کسی حاضر به خرید آن نشده است.

این بلوک در آخرین عرضه ، شامل 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و ارزش کل پایه 179 عرضه شد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دارنده 60 درصد سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه است و 40 درصد دیگر سهام این شرکت نیز به سهام عدالت تعلق دارد.

پالایشگاه کرمانشاه در خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد.

انتهای پیام