مجلس با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا مخالف است/احتمال اخطار به وزیر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اسدالله قره خانی در خصوص سوال از محمدرضا نعمت زاده مبنی بر دلایل خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا،به اقتصاد آنلاین گفت: نزدیک به شش ماه  است که این موضوع  مطرح شده ،در واقع وزارت صنایع و انجمن صنفی پتروشیمی به دنبال خروج پتروشیمی از بورس هستند که مجلس به شدت  با آن مخالف است.

وی افزود: با توجه به اینکه خوراک اصلی پتروشیمی ها گاز است خروج این محصول از بورس کالا برای خیلی از بخش ها مقرون به صرفه نیست چرا که هم اکنون فضای رقابت ، اشتغال و از همه مهم تر اینکه خوراک را  به قیمت مناسب به صنایع پایین دستی پتروشیمی عرضه می کنیم.اگر این محصول  از بورس کالا  خارج شود مصرف کنندگان مجبور هستند برای تامین نیاز خود آن را با قیمت  بالاتر و از کشورهای دیگر خریداری کنند.

قره خانی  با تاکید بر اینکه مجلس به هیچ عنوان حاضر به خروج  پتروشیمی از بورس نمی شود،اظهارداشت:اگر تکلیف بودجه زودتر مشخص شود قبل از پایان سال طرح سوال از نعمت زاده را مطرح می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کمیسیون  از پاسخ وزیر قانع نشود چه اقدامی می کند،بیان کرد: بطورحتم وی را به صحن علنی کشانده و اخطار هم خواهیم داد.

انتهای پیام