وزیر اقتصاد آثار استفاده از IFRS را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب‌نیا در همایش استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازار مالی که امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد ، گفت: سال 95 نقطه عطفی برای رعایت استاندارد گزارشگری مالی است که طی آن همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و بیمه های ثبت‌شده نزد سازمان بورس به همراه شرکت‌های دارای سال مالی اول 95 ، ملزم به رعایت آن شدند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بورسی مهمترین شرکت‌های بازارهای مالی و اقتصاد هستند و با شفاف‌سازی صورت‌های مالی، نقش مهمی در نظام اقتصادی دارند، ادامه داد: هدف اصلی اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی پایدار با تکیه بر درون‌زایی و برون‌نگری است. در این میان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به مواردی مانند برقراری ثبات، تثبیت قوانین و مقررات ، فضای کسب و کار وارایه صورت های مالی براساس استانداردهای جهانی نیاز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از استانداردهای جهانی در گزارشگری مالی موجب شفافیت و استفاده از زبان مشترک جهانی می‌شود، ادامه داد: در این صورت می توان شاهد ارتقای کارایی، افزایش سرمایه‌گذاری و آشکارسازی وضعیت بنگاه‌ها و کمک به دستگاه‌های ناظر برای رصد و کنترل بود. 

به گفته طیب نیا با توجه به ارتباط نزدیک بین رشد اقتصادی و توسعه صادرات و همچنین صادرات و سرمایه گذاری خارجی، امکان دسترسی به رشد پایدار بدون استفاده از ظرفیت های بین المللی منتفی است. بنابراین باید با وضع قوانین و مقررات کارآمد ، حمایت های لازم از سرمایه گذاران خارجی انجام شود.

وی افزود:سرمایه گذار خارجی باید دارای امکان مقایسه موقعیت های هر بنگاه با شرایط مشابه در عرصه بین المللی باشد و در این میان استفاده از IFRS نقش مهمی داشته و می تواند به ارتقای کارایی در سرمایه گذاری و اقتصاد ملی منجر شود.

انتهای پیام