استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ۶۰ امضایی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی ادیانی‌راد از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح محمود حجتی خبر داد و به تسنیم گفت: تعداد امضاهای این طرح به عدد 60 افزایش یافته است.

وی درباره زمان ارائه طرح استیضاح وی به هیئت رئیسه مجلس، گفت: این طرح استیضاح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

این نماینده مردم محورهای طرح استیضاح حجتی که را به شرح زیر اعلام کرد:

1- برخی از مواد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اجرا نشده و به تعبیری وزارت کشاورزی احکام تکلیفی در چارچوب برنامه پنجم توسعه کل کشور را انجام نداده است.

- وجود ضعف و یا سوء مدیریت در وزارتخانه و معاونت‌های مختلف، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه دارد از جمله سوء مدیریت در سازمان امور اراضی کشاورزی و همچنین در موسسه سرم‌سازی رازی کرج وجود دارد.

3- بر اساس مستندات موجود، ابهام در فرآیندکاری و نوع هزینه‌کرد در شرکت‌هایی که انتصاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آنها با امضاء وزیر جهادکشاورزی می‌باشد، وجود دارد که نیاز به شفاف‌سازی است.

4- با توجه به اینکه مدیران کاردان در درون وزارت جهادکشاورزی وجود دارد، اما وزارتخانه به طور قابل توجه ای از بازنشستگان استفاده می‌کند.

5- بخش قابل توجه‌ای از برنامه وزیر جهادکشاورزی که هنگام اخذ رای اعتماد عنوان کرده بود، محقق نشده است.

6- کم توجهی به کشاورزان و همچنین محصولات کشاورزی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی

- سوء تدبیر در تنظیم بازار که یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

8- نابسامانی در واردات دام و طیور به کشور که منجر به تضعیف و یا از بین رفتن اراده و همچنین بی‌انگیزه شدن دامداران و اشخاصی که در عرصه صنعت دامداری در کشور فعال هستند شده است.

9- خرید تضمینی محصولات از کشاورزان که یا اتفاق نیفتاده و یا در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

انتهای پیام