4 مسئله جدی و مهم نظام بانکی و عملکرد سال جاری نخستین بانک ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی گفت: زیاندهی بانک ها، انجماد دارایی ها، مطالبات غیر جاری و معوق و هزینه های اداره امور بانک ها از مسائل جدی و مهم نظام بانکی و اقتصادی کشور است. در این میان بخشی از دارایی ها فاقد سودآوری است و در آن چرخشی وجود ندارد.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد بانک سپه در سال جاری ، گفت: درحالی سال گذشته با تلاش مضاعف همکاران، هدف سپرده 500 هزار میلیارد ریالی محقق شد که برای سال 95 نیز هدف 650 هزار میلیارد ریالی به دست آمد. هدف سال آینده نیز تحقق جذب سپرده 840 هزار میلیارد ریالی است که اثرگذاری آن را خواهیم دید.
 
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه درآمدهای ارزی این بانک در سال جاری 2 برابر شده گفت: تا پایان سال حجم مبادلات ارزی از مرز 5 میلیارد دلار خواهد گذشت.
 
به گفته چقازردی، بانک سپه در سال 95 جزء معدود بانک هایی است که هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و خط اعتباری دریافت شده از بانک مرکزی را به صورت منظم پرداخت کرده است. جایگاه واقعی بانک سپه در سال 95 به لحاظ شاخص ها و عملکرد بسیار بالاتر و بهتر از سال های گذشته بوده و با برنامه ریزی هایی، جزء بانک های موفق سال 95  است. 
 
وی درخصوص تعداد دستگاه های ATM و POS بانک سپه در سال جاری افزود: دستگاه های خودپرداز بانک سپه در سال جاری از مرز 3 هزار دستگاه و دستگا ههای POS از مرز 300 هزار دستگاه عبور خواهد کرد.
 
انتهای پیام