یک شرکت دیگر در بورس درج نماد شد/ وزیر دولت قبل رئیس هیات مدیره

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین روزهای پایانی سال جاری ، پذیرش و درج نماد شرکت های جدید در بورس بیشتر شده و بعد از درج نماد اخیر دو شرکت سرمایه گذاری سینا و به پرداخت ملت، نماد شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم نیز درج شد تا در سال بعد مرحله عرضه اولیه سهام را طی کند.

این شرکت درحالی طبق مصوبه 25 خرداد سال هیات پذیرش بورس ، مورد پذیرش قرار گرفته بود که از دیروز 21 اسفند به عنوان پانصد و یازدهمین شرکت پذیرفته شده در بخش « تامین برق، گاز، بخار و آب گرم »، گروه و طبقه‌ی « تولید، جمع آوری و توزیع برق » با کد «4010» و نماد «بجهرم (Bejahrom)» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می­ شود.

براساس این گزارش، سرمایه اسمی توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیش از 2.414 میلیارد تومان بوده و در ترکیب سهامداری آن بانک سپه با بیش از 71 درصد، سهامدار اصلی بشمار می رود. بانک تجارت و گروه مالی ملت نیز به ترتیب مالک 18.8 و 9.6 درصد سهام هستند.

از نکات جالب توجه آن این است که در ترکیب هیات مدیره این شرکت حبیب‌الله بیطرف وزیر نیرو دولت‌های هفتم و هشتم در سال های 76 تا 84 حضور دارد.

"بهجرم" که سال مالی 30 آذر را به 29 اسفند تغییر داده ، 22 ریال سود برای هر سهم سال مالی جاری و 27 ریال برای سال مالی 96 پیش بینی کرده است.

در حال حاضر ظرفیت تولید برق این شرکت در نیروگاه جهرم بالغ بر 964 مگاوات است که با احداث واحدهای جدید(بخش بخار) و سیستم خنک کننده هوای ورودی به توربین گاز به 1559 مگاوات افزایش خواهد یافت.

امیدنامه‌ی پذیرش و درج این شرکت ازفایل های مرتبط و یا اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام