نادرست بودن تصوری که در دو بلوک فروشگاه رفاه تایید شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی روزهای گذشته بلوک 52 درصدی فروشگاه رفاه  توسط 3 بانک ملی تجارت و صادرات به همراه سرمایه گذاری امید و یک شرکت دیگر در فرابورس عرضه شد اما این بلوک به فروش نرفت تا نکته ایی مشخص شود.

براساس این گزارش، انجام نشدن این معامله، رویدادی عادی تلقی می شود اما با نگاهی به موضع گیری های گذشته در خصوص عرضه بلوک 10 درصدی فروشگاه رفاه، نکته ایی عیان می شود که مربوط به قیمت گذاری هر سهم فروشگاه رفاه و موضع غیرکارشناسی برخی است.

به این ترتیب که پس از واگذاری بلوک 10 درصدی "رفاه" از سوی بانک ملت در 19 اسفند (که بعد از 4 روز رقابت با 74 درصد افزایش ، به قیمت 1655 تومانی هر سهم انجام شد)، تصور می شد این بلوک با قیمتی کمتر از ارزش واقعی در بازار سرمایه عرضه و فروخته شده است. اما فروش نرفتن بلوک 52 درصدی و مدیریتی رفاه آن هم تنها با 5 تومان قیمت بالاتر، نادرست بودن این تصور را تایید می کند.

با این همه درحالی عدم فروش بلوک 52 درصدی "رفاه"منجر به تصمیم بانک تجارت برای عرضه مجزا و 10 درصدی در روز جاری شده که جا دارد در امور بازار سرمایه و ارزشگذاری سهام ، انصاف حداقلی از سوی تحلیل گران رعایت شود.

انتهای پیام