گزارش حسابرس از افزایش زیان "وبصادر و ذوب"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات که از اواخر تیر با توقف نماد روبرو بوده، برخلاف دو بانک ملت و تجارت ، زمینه بازگشایی نماد در سال جاری را فراهم نکرد تا سرمایه سهامداران آن 7 ماه بلوکه و به زمان نامعلوم سال 96 موکول شود.

براساس این گزارش"وبصادر" که با سرمایه 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک بازار سهام ایران است، ابتدا برای سال مالی جاری، 16 تومان سود برای هر سهم (حدود 924 میلیارد تومان) پیش بینی کرده بود اما در عملکرد 6 ماهه 47 تومان زیان ( معادل 2.7 هزار میلیارد تومان) پیش بینی و در گزارش 9 ماهه 753 ریال محقق کرد.

حال آخرین تحولات مربوط به بانک صادرات با اعلام گزارش حسابرس برای عملکرد 6 ماه اول سال همراه و اعلام شده زیان 267 ریالی هر سهم با 16 درصد افزایش به 309 ریال بالغ شده و در نیمه اول سال هم 476 ریال معادل 154 درصد محقق شده است.

با این اوصاف در صورت ارایه اولین درآمد سال مالی آینده و نامه توضیحات مسئولان بانک به سازمان بورس ، امکان بازگشایی "وبصادر" در سال آینده فراهم خواهد شد.

براساس این گزارش، ذوب آهن هم که از 25 دی تا کنون به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات با توقف نماد روبرو است، بعد از افزایش سرمایه 322 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (از 786 به بیش از 3.318 هزار میلیارد تومان) اولین درآمد هر سهم مالی آینده را با 34 ریال زیان پیش بینی کرد.

در این میان گزارش حسابرس حکایت از آن دارد که این زیان "ذوب" ، 3 درصد بیشتر شده و به 35 ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام