یکه زارع و جمالی مشکلات قطعه سازان را شنیدند/ زیان ۲.۵ میلیونی فروش پراید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، در جریان نشست دیروز برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با قطعه سازان و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، قطعه سازان مشکل نقدینگی، عدم همکاری بانک ها برای ارائه تسهیلات و نرخ بالای سود تسهیلات را از مسائل و مشکلات قطعه سازی های کشور عنوان کردند.

هاشم یکه زارع هم گفت: قطعه سازان جزء خانواده خودروسازی هستند و اگر قطعه سازان غنی بوده و به توسعه فکر کنند خودروسازی تقویت می شود.

وی ادامه داد: قطعه سازان همیشه در کنار خودروسازان بوده اند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ رابطه ارباب و رعیتی بین خودروساز و قطعه ساز وجود ندارد.

مهدی جمالی نیز با بیان اینکه 80 درصد صنعت خودروسازی توسط قطعه سازان مدیریت می شود، گفت: آنچه که در صنعت خودروسازی رخ می دهد 20 درصد را خودروسازان و 80 درصد را قطعه سازان مدیریت می کنند و خودروسازی به عنوان تلفیق کننده عمل می کند.

وی با بیان اینکه بحران جهانی برای صنعت خودروسازی به وجود آمده، افزود: رکود در تمامی بخش ها از جمله مسکن وجود دارد اما در خودروسازی به دلیل تعامل مناسب قطعه سازان و خودروسازان بحران به خوبی مدیریت شده است.

جمالی با اشاره به اینکه خودروسازی توانسته در مدت زمانی کمتر از 2 سال پس از اجرایی شدن برجام خود را بازسازی کند، ادامه داد: اگر تعامل بین قطعه سازان و خودروسازان وجود نداشت سایپا نمی توانست تولیدات خود را از 350 هزار دستگاه به 600 هزار دستگاه برساند.

وی افزود: فروش و تولید خودرو کار ساده ای نیست به طوریکه پراید با 2.5 میلیون تومان ضرر و زیان به فروش می رسد. لذا باید هزینه ها کاهش یافته و بهره وری افزایش یابد.

انتهای پیام