وزیر انرژی عربستان: اوپک کاهش تولیدات را 6 ماه دیگر تمدید کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، خالد الفلیح درجمع خبرنگاران با ابراز امیدواری جهت تمدید 6 ماه دیگر توافق اوپک گفت:در این باره این هفته با الکساندر نواک تلفنی صحبت و در دو هفته آینده دیدار حضوری خواهم داشت.

بر اساس این گزارش، در 30 نوامبر سال 2016 کشورهای عضو اوپک و غیراوپک به توافق رسیدند که روزانه 1.8 میلیون بشکه تولید را کاهش دهند این توافق از ابتدای سال جدید میلادی به مدت 6 ماه اجرایی می‌شود. با توجه به اینکه مهلت این توافق طی دو سه ماه آینده تمام خواهد شد اعضاء تلاش می‌کنند تا با تمدید آن قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش دهند.

اجرای توافق اوپک توانسته تا حدودی قیمت نفت را در بازارهای جهانی در محدوده بشکه 55 دلار تثبیت کند اما کشورهای تولیدکننده به دنبال افزایش قیمت نفت بشکه‌ای 60 تا 65 دلار هستند. در این میان نفت شیل آمریکا تهدیدی بر افزایش قیمت نفت در بازار است. و همواره چماق را بر سر قیمت نفت اوپک و برنت نگه داشته است. در صورتی که قیمت نفت افزایش یابد، تولید نفت شیل برای تولیدکنندگان به صرفه‌تر می‌شود و آنها تولید را افزایش می‌دهند که در این صورت عرضه در بازار افزایش یافته و دوباره قیمت را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام