بلوک ۲۷.۹ درصدی "شبندر" معامله شد/ خریدار بانک غیر بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز طبق اعلام قبلی ، 27.92 درصد سهام پالایشگاه بندرعباس از سوی سازمان تامین اجتماعی در بورس عرضه و معامله شد.

این بلوک شامل بیش از 3 میلیارد 865 میلیون سهم بود که به همان قیمت پایه 4841 ریالی هر سهم توسط کارگزاری صبا تامین عرضه و از سوی کارگزاری بانک رفاه خریداری شد.

با این اوصاف بلوک مدیریتی "شنبدر" درحالی توسط بانک رفاه و بابت مطالبات خریداری شده که هنوز مشخص نیست آیا این بانک غیر بورسی مالکیت را به عهده خواهد داشت یا اینکه به نام زیرمجموعه ها و یا دیگر متقاضیان خواهد زد؟ چرا که برخی زمزمه ها حکایت از آن دارد که بانک رفاه این بلوک را به پارسان واگذار خواهد داد که آذر 94 اقدام به خرید 17 درصد این پالایشگاه کرده است.

در ترکیب سهامداری "شبندر" 13.8 هزار میلیارد تومانی به جز سازمان تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری توسعه معین ملت با 17 و 5.28 درصد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با 40 درصد حضور دارند.

این درحالی است که طبق مصوبه 27 بهمن‌ماه هیأت وزیران مقرر شده 20 درصد سهام 7 پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از فهرست‌ شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت خارج شود تا به عنوان سهم 20 درصدی دولت از ارزش فعالیت‌های پالایش نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارائه شود.

این مصوبه با مخالفت مجلس و برخی نهادها مواجه شده و هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام