برنامه بزرگترین شرکت نفتی جهان برای افزایش ۲ برابری ظرفیت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، ابراهیم البوئینین رئیس واحد تجاری آرامکو گفت: این شرکت که برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای در حال رشد آسیا و آفریقا است، قصد دارد حجم تجارت فرآورده های نفتی را به بیش از یک سوم افزایش دهد.

وی افزود: آرامکو در حال احداث پالایشگاه هایی در انگلیس و آسیا برای افزایش خرید و فروش بنزین، سوخت دیزل و سایر فرآورده های نفتی به بیش از 2 میلیون بشکه در روز است. این شرکت از وجود شبکه پالایشگاه های آرامکو در سطح جهان و همچنین دسترسی به تانکرها و سایت های ذخیره سازی نفت منتفع می شود و در حال حاضر روزانه 1.5 میلیون بشکه فرآورده نفتی خرید و فروش می کند.

البوئینین ادامه داد: شرکت بازرگانی فرآورده های آرامکو قصد دارد با آغاز به کار پالایشگاه های جدید ظرفیت خرید و فروش فراورده های نفتی را توسعه دهد و فرآورده های جدیدی را به سبد فروش بیافزاید.

بنابر این گزارش، شرکت آرامکو مالک پالایشگاه های کشورهای عربستان،کره جنوبی و آمریکاست و ظرفیت آن به 5.4 میلیون بشکه در روز می رسد. افزایش ظرفیت 2 برابر،آرامکو را به بزرگترین پالایش کننده نفت خام جهان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام