برنامه افزایش سرمایه 3 شرکت/ رکورد بیشترین درصد افزایش در سال 96

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی سال جاری 13 شرکت بورسی و فرابورسی برنامه افزایش سرمایه را با حداکثر 380 درصد (مربوط به دو شرکت پتروشيمي داراب و فسا حاضر در بازار پایه فرابورس) اعلام کرده اند که با افزایش سرمایه 641 درصدی قند ارومیه ، رکورد بیشترین درصد افزایش سرمایه در سال جدید شکسته شد اما انتظار می رود این رکورد مقطعی بوده و در ماه های آینده باز هم شکسته شود.

قند ارومیه که از 20 دی سال گذشته تا کنون با توقف نماد در بازار پایه ب فرابورس روبرو است، در نظر دارد سرمایه اسمی 1.6 میلیارد تومانی را  به 12 میلیارد تومان برساند.

این افزایش سرمایه 641 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه و با هدف اصلاح وضعیت ساختار مالی و درصورت صدور مجوز سازمان بورس عملی خواهد شد.

سرمایه گذاری پردیس هم که در بازار عادی فرابورس حضور دارد، در صدد است تا از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، 100 درصد به سرمایه فعلی و 100 میلیارد تومانی اضافه کند.

همچنین سیمان سپاهان 210 میلیارد تومانی و حاضر در بازار اول معاملات بورس قصد دارد با افزایش سرمایه 21 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، به شرکتی 255 میلیارد تومانی تبدیل شود.

انتهای پیام