فرقی بین روحانی و رییسی و قالیباف نیست اگر بازارسرمایه را قبول نداشته باشند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین چراغی رئیس هیات مدیره کارگزاری مهر آفرین در یادداشتی به موضوع انتخابات و مواضع فعالان بازار سرمایه اشاره و اعلام کرد بازار سرمایه کشور در انتخابات سال ۸۴ تاوان سنگینی را برای موضع گیری سیاسی مدیران وقت پرداخت کرد.

اصولا نزدیک به انتخابات این اظهارات رسمی و با داشتن اهداف سیاسی و حتی اقتصادی هزینه های زیادی را در صورت موفقیت هر یک از نامزادها به بازار تحمیل می کند. به نظر میرسد فارغ از اینکه چه کسی رییس جمهور می شود، مسولیت داریم به جهت اصل شفافیت و تضاد ماهیت ماهوی بازارسرمایه با فعالیت های سیاسی از بیان اظهارات تند و ...به نفع یا علیه هر یک از کاندیداها خودداری کنیم.

مطالبات ما همان چیزی است که در اقتصاد بازار آزاد وجود دارد. فرقی بین کاندیداها  هم برای کارشناسان بازار وجود ندارد. اگر رییس جمهور آتی به قانون و قاعده بازارهای مالی و توسعه بازار و احترام به ثروت سهامداران اعتقاد نداشته باشد، قطعا مورد حمایت نخبگان بازار قرار نخواهد گرفت و اگر در راستای رشد و اعتلای این بازار حرکت کند گرایشات فکری و سیاسی آن برای دست اندرکاران بازار سرمایه چندان مهم نیست.

لذا در استانه انتخابات از اظهارات نسنجیده خوداری کرده و قرار نیست چلوکباب را ذینفعان و کاسبان ببرند و تبعات پیاز را برای سهامداران و سرمایه گذاران بی نوا به جا بگذارند.

برای کارشناسان فرقی بین روحانی و رییسی و قالیباف و... نخواهد بود اگر قاعده و اصول و منطق بازار را قبول نداشته باشند. پس نباید در این شرایط حساس ابزار انتخاباتی کاندیداها گردیم.، اقایان کاندیداهای محترم ریاست جمهوری  به صورت شفاف در خصوص دیدگاه ، اعتقاد و التزام عملی به حداقل 5 میلیون سهامدار بی نوا در این بازار اعلام کنند و  در چند سطر خلاصه برنامه های مدنظر را به صورت شفاف ارایه دهند.

بورس از سال ۸۴ تاکنون به احمدی نژاد فهماند که بازار سرمایه و عملیات خرید و فروش سهام با قمار متفاوت است و تاوان سنگینی را پرداخت کرد، لذا دیگر جایی برای تحمیل هزینه بیشتر ندارد. ما به دنبال برنامه کاندیداها و مطالبات قانونی ذینفعان بازار سرمایه هستیم و لاغیر.

انتهای پیام