اولین سود بانک گردشگری اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک گردشگری که از 25 مردادماه سال گذشته به دلیل تعدیل سود هر سهم با توقف نماد روبرو است، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 را (حسابرسی شده)  با 79 درصد افزایش اعلام کرد.

این بانک 600 میلیارد تومانی برای سال مالی منتهی به آذرماه سال جاری 43 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی کرده است.

بر همین پایه پیش بینی جمع درآمدهای سال بیش از 950 میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال گذشته، 60 درصد افزایش نشان می دهد.

سود خالص اعلامی نیز به واسطه تحقق و دستیابی بانک گردشگری به جذب سپرده ها و به تبع آن افزایش تسهیلات اعطایی و افزایش کارمزدهای دریافتی ناشی از توسعه فعالیت های عملیاتی است و رقم پیش بینی شده معدل 29.5 میلیارد تومان در صورت سود و زیان ذکر شده است.

این بانک  پیش بینی کرده درآمد حاصل از کارمزد طی سال مالی جاری بالغ بر 248 میلیارد تومان باشد که در مقایسه با سال قبل 961 درصد رشد نشان می دهد. این در حالی است که جمع هزینه های تنها 59 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته باشد.

بانک گردشگری حاضر در فرابورس، قصد دارد برنامه افزایش سرمایه 230درصدی را در صورت تایید حسابرس و محوز سازمان بورس عملی کند و سرمایه 600 میلیارد تومانی را از محل مطالبات و آورده سهامداران به هزار و 980 میلیارد تومان برساند.

انتهای پیام