پیش نویس اصلاح قوانین بازارسرمایه در اسرع وقت به مجلس می رود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، به نقل از صدا و سیما، شاپور محمدی یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی شدن اقتصاد دانست و گفت: فرهنگ سازی، اصل مهم افزایش مشارکت آحاد جامعه در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ماه ۸۴ و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مصوب ۸۸ از اقدامات مجلس طی سال‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: در اسرع وقت پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه کشور نهایی و در قالب لایحه به مجلس و دولت ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته بازار سرمایه از رشد خوبی برخوردار بوده، گفت: امیدواریم بازار سرمایه بتواند امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیش از پیش در تامین مالی بخش خصوصی نقش آفرین باشد و اولویت سازمان بورس، تقویت بخش خصوصی است.

محمدی به شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت:اقدامات فرابورس در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و صندوق‌های جسورانه بسیار مثبت است و امیدواریم در سال جاری حضور این بنگاه‌ها در بازار سرمایه پر رنگ‌تر و جایگاه واقعی را به دست آورند.

وی با بیان اینکه این نوع کسب و کارها بیش از کسب و کارهای سنتی با رشد همراه هستند، گفت: ارزش گذاری منصفانه و بر مبنای واقعیت و همچنین کاهش هزینه تامین مالی در بازار سرمایه محقق می‌شود و از این حیث مزیت‌های زیادی برای همه شرکت‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی دانش محور ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام