عراق هم با تمدید ۹ ماهه کاهش تولید نفت موافقت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، عربستان سعودی و عراق درباره تمدید توافق اوپک برای 9 ماه دیگر توافق کردند. 

خالد الفالح بعد از ملاقات با جابر علی اللعیبی اعلام کرد: انتظار ندارد اعضای اوپک درباره طرح کاهش تولید نفت برای حتی بیشتر از 9 ماه مخالفتی داشته باشند.عراق برای طرح تمدید 9 ماه توافق اوپک چراغ سبز نشان داده است.

وی در باره نشست روز پنجشنبه اوپکی‌ها و احتمال توافق گفت: توافق جدید مشابه توافق قبلی اوپک تنها با اندکی تغییرات خواهد بود.هنوز تصمیمی نهایی انجام نشده و باید تا زمان نشست اوپک منتظر بمانیم.

اللعیبی هم گفت: با عربستان درباره طرح تمدید 9 ماهه توافق اوپک موافق است.

بنابر این گزارش،قرار است نشست اوپک پنجشنبه این هفته در وین اتریش درباره تمدید توافقی که در دسامبر سال گذشته حاصل شد بحث و بررسی کنند. در توافق 30 نوامبر کشورهای اوپک و غیراوپک توافق کردند که به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2017 تولید خودشان را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

عربستان و کشورهای غیراوپک نظیر روسیه به دنبال اجرایی کردن تمدید 9 ماهه توافق اوپک تا مارس 2018 هستند. عراق به عنوان دومین کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک و نیز کشوری با رشد سریع تولید نفت پیش از این موافقت را با تمدید 6 ماهه اعلام کرده بود.

انتهای پیام