پاسخ وزیر صنعت درباره حقوق مدیران ۴ شرکت بورسی و فرابورسی به مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده امروز به صحن علنی مجلس رفت تا به سوالات 3 نماینده مجلس (نادر قاضی پور، عزیز اکبریان و علیرضا محجوب) در مورد حقوق مدیران فولادمبارکه، ذوب آهن، ملی مس و آلومینیوم ایران، هزینه های سنگین 7 طرح فولادی و علت عدم پروانه فعالیت فروشگاه های کوروش توضیح دهد.

وی درباره حقوق 4 شرکت حاضر در بازار سهام گفت: هیچ کدام از این شرکت‌ها دولتی نیستند. دولت در فولادمبارکه و ملی مس تنها 20 درصد سهم را از طریق ایمیدرو دارد و در دو شرکت آلومینیوم ایران و ذوب آهن حتی یک درصد سهم را هم ندارد. در این میان از حدود 300 دریافتی غیرمتعارف حتی یک مورد هم مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبود.

این وزیر ادامه داد: این درحالی است که قبلا" حداکثر حقوق مدیران این 4 شرکت، 30 میلیون تومان بوده که به 20 میلیون تومان کاهش یافته است.

نعمت زاده افزود: همچنین درحالی دولت در آیین‌نامه حقوق و مزایای شرکت‌های خصوصی نقشی ندارد که به این نتیجه رسیده مقرراتی برای شرکت‌هایی که سهامدار است یا نیمه دولتی و متعلق به سبد سهام عدالت بوده  در نظر داشته باشد. بنابراین حداکثر حقوق مدیران به این نوع از شرکت ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام