مجلس به درآمد شهرداری ها ورود کرد/ تشکیل کمیسیونی برای احصاء

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صدیف بدری از تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری ها خبر داد و به خانه ملت گفت: این کمیسیون با درخواست تعداد زیادی از نمایندگان به زودی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از کمیسیون های اقتصادی، شوراها و امور داخلی کشور، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و همچنین کمیسیون عمران در کمیسیون مذکور عضو خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون های یاد شده در حال معرفی نمایندگان منتخب جهت عضویت در کمیسیون مشترک هستند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در هفته های آتی نخستین جلسه این کمیسیون با حضور اعضای آن برگزار خواهد شد، افزود: مهم ترین هدف از تشکیل این کمیسیون بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور است.

بدری ادامه داد: انسجام بخشی به درآمد شهرداری ها، جایگزینی درآمدهای دیگر پایدار به جای تراکم فروشی یا صدور پروانه ساختمانی و همچنین شفاف سازی کمک های دولت به شهرداری ها از مهم ترین اهداف تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری ها است.

وی افزود: با تشکیل کمیسیون مشترک قانون عمران شهری،عوارض نوسازی تعریف شده برای ساختمان ها نیز اصلاح و اختیارات شورای شهر بیشتر می شود تا بتواند درآمد پایدار برای شهرداری ها تعریف شود.

انتهای پیام