تصمیم جدید برای خودروسازان سنگین/ رشد9.8 درصدی تولید خودرو در 45 روز اول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس امیر حسین قناتی در پایان جلسه دیروز این شورا ، به آمار تولید 212 هزار و 355 دستگاه در 45 روز اول سال گذشته اشاره کرد و به شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت گفت: از ابتدای فروردین تا 15 خرداد سال جاری، 233 هزار و 118 دستگاه انواع خودرو تولید شد که نشان از رشد 9.8 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

وی با اشاره تولید 220 هزار و 716 دستگاه خودروی سواری از ابتدای سال، ادامه داد: این میزان در مقایسه با 195 هزار و 47 دستگاه خودروی سواری سال گذشته، ۱۳٫۲ درصد بیشتر است. همچنین طی 45 روز اول سال جاری 409 دستگاه انواع مینی و اتوبوس تولید شد که نسبت به تولید 180 دستگاه سال گذشته، 127 درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته قناتی آمار تولید وانت هم 10 هزار و 167 دستگاه و انواع کامیونت، کامیون و کشنده ،هزار و 886 دستگاه بود.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز موضوع مشتری سازی و استفاده حداکثری از قوای نیرو محرکه تولید داخل بود گفت: قرار شد شرکت های خودروساز سنگین با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بخش خودروهای تجاری سنگین وجود دارد ، این تنوع را کاهش دهند تا تیراژ اقتصادی مناسب تری برای تولید داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مقرر شد در ۲ کارگروه در بخش های خودروهای تجاری کامیون و کشنده و اتوبوس و با نمایندگان شرکت های خودروساز تشکیل شود ، تا با استفاده توان تولید موتور، گیربکس و شاسی، موارد و سیاست هایی که نیاز است جمع بندی و ظرف ۲ هفته برای تصمیم گیری نهایی به شورای سیاست گذاری خودرو ارایه شود.

انتهای پیام