استقبال از اولین صندوق طلا بورس کالا با فروش ۸۰ درصدی در روز اول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی برنامه اعلامی بورس کالا و مدیران تامین سرمایه لوتوس پارسیان ، دیروز پذیره نویسی نخستین صندوق کالایی در بازار سرمایه ایران آغاز شد و طی آن با استقبال فعالان، 80 درصد از واحدهای هزار تومانی این صندوق 10 میلیارد تومانی به فروش رسید.

به این ترتیب در روز نخست، 7 میلیون و 800 هزار از واحدهای "طلا" به ارزش 7.8 میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد و انتظار می رود طی امروز و یا حداکثر فردا، باقی واحدها به فروش برسد.

به گفته علیرضا ناصرپور مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا ،پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس در روزهای آینده از ساعات ۹ الی ۱۵.۳۰ از طریق کارگزاری‌ها و سیستم معاملات آنلاین نیز ادامه داشته و تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان قابل پذیره نویسی است.

صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق‌های قابل معامله است که در بورس کالا فعالیت خواهد کرد و بعد از پایان پذیره نویسی و اخذ مجوز از سازمان بورس راه اندازی خواهد شد.

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.

انتهای پیام