معاون وزیر اقتصاد بدهی خارجی ایران را برآورد کرد/شرایط ایده آل برای جذب خارجیان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قضاوی در جمع مدیران بانک مسکن از شرایط ایده آل ایران برای جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد و گفت: اقتصاد ایران با ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و ۱۷۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی در کنار کمترین بدهی خارجی که زیر ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، یک اقتصاد ذاتا جذاب برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: چنین اقتصادی به ندرت در منطقه قابل جستجو است، بنابراین می‌توان انتظار داشت روند سرمایه گذاری خارجی در کشور طی سال‌های آینده افزایش پیدا کند و بخشی از نیاز کشور به سرمایه و ظرفیت سازی برای اشتغال بیشتر، از این محل، برطرف شود.نظام بانکی در چنین شرایطی می‌تواند به نحو مطلوب، نقش ایفا کند.

این مقام مسئول در خصوص انتظارات مردم از مدیران اقتصادی کشور گفت: اقتصاد کشور با ۴ شاخص کلیدی رشد اقتصادی، ثبات قیمت ها، ثبات نسبی نرخ ارز و همچنین میزان اشتغال زایی، سنجیده می‌شود.

قضاوی افزود: تجزیه و تحلیل انتظارات مردم از دولت در ۴ سال آینده، مشخص می‌کند مردم به دنبال ثبات نسبی قیمت و بهبود هر چه بیشتر متغیرهای اقتصادی هستند. دولت یازدهم در این مسیر با تدبیر و عقلانیت و به دور از احساسات، توانست وضعیت اقتصاد را در قالب، شاخص کلیدی، تا حدودی سامان ببخشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، انتظارات قیمتی در نگاه مردم و فعالان اقتصادی بهبود پیدا کرده اما هر چقدر طول مدت ثبات نسبی قیمت‌ها بیشتر شود، این انتظارات نیز بیشتر اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام