مجلس پرفروش ترین خودرو سایپا را متوقف می کند/ افزایش قیمت در اختیار شورا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزیز اکبریان با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش 5 درصدی قیمت خودروها به خانه ملت گفت: درخواست افزایش قیمت حق طبیعی خودروسازان است، اما شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید این درخواست را بررسی کند.

وی افزود: اگر براساس بررسی های صورت گرفته افزایش قیمت ضروری بوده و یا اتفاق خاصی در کیفیت خودرو رخ داده، اجازه افزایش قیمت را صادر می کند در غیر اینصورت خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندارند.

این نماینده مجلس ادامه داد:کمیته صنعت پس از بررسی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت و تطبیق آن با واقعیت های موجود و جمع بندی بررسی ها، نظرات را به اعضای کمیسیون ارائه می دهد.

اکبریان با اشاره به بررسی کیفیت خودروهای داخلی توسط این کمیسیون اظهار داشت: مشکلات کیفیت خودرو و راهکارها برای رفع این مشکلات به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده که پس از ماه رمضان جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برای بررسی اقدامات در این زمینه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد متولی اعلام  کیفیت خودروها است، افزود: این سازمان اعلام کرده خودروی پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع نیز به خودروسازان گفته آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند.

اکبریان تصریح کرد:سازمان استاندارد باید نظرات را درباره کیفیت سایر خودروها اعلام کند تا کمیسیون مطابق با آن عکس العمل داشته باشد.

انتهای پیام