سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی در اولین صندوق طلا بازار سرمایه ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا ناصرپور درباره پذیره نویسی واحدهای هزار تومانی نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور که از روز شنبه در بورس کالا آغاز شده به ایسنا گفت: حداقل مقدار پذیره نویسی که باید برای راه اندازی صندوق طلا صورت می‌گرفت ۱۰ میلیارد تومان بود که تا امروز این حداقل پذیره نویسی انجام شده است.

وی درباره‌ مبلغ دقیق پذیره ‌نویسی صندوق طلای لوتوس گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این صندوق پذیره نویسی صورت گرفته و تا چهارشنبه جاری این پذیره نویسی ادامه دارد.

این مقام مسئول درباره نحوه پذیره نویسی و اخذ مجوز صندوق‌ها توضیح داد: صندوق‌ها در مرحله اول از سازمان بورس مجوز تاسیس می‌گیرند و بعد در اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات ثبتی را انجام می‌دهند.زمانیکه همه سرمایه‌ لازم با پذیره نویسی برای تاسیس صندوق جمع آوری شد، ثبت را کامل کرده و مجوز فعالیت از سازمان بورس را اخذ می کنند.

ناصرپور درباره‌ مراحل پذیره نویسی اظهار داشت: هر مبلغی که در مرحله‌ اول پذیره نویسی انجام شود سرمایه صندوق است و افرادی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری را در بازار ثانوی به فروش برسانند. البته در طول عمر صندوق‌ها احتمال دارد که سرمایه آنها تغییر کند.

انتهای پیام