درخواست فراکسیون امید برای دیدار با روحانی درباره کابینه جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی گفت: فراکسیون امید ملاقات با حسن روحانی را تقاضا کرده البته هنوز به صورت رسمی با مجلس مشورت نشده ولی ما انتظار داریم دولت از جنبه همفکری، تعامل و همکاری با مجلس ورود کند تا شاهد انتخاب نیروهای توانمند در کابینه دوازدهم باشیم.

وی با بیان اینکه طبق شنیده‌ها تغییرات کابینه بیش از 50 درصد خواهد بود،‌ اضافه کرد: در مورد برخی وزارتخانه‌ها مثل نفت، وزارت امور خارجه،‌ کشاورزی، بهداشت و راه اجماع وجود دارد که در آنها قوی عمل شده و از گزینه‌های قابل دفاع دولت هستند و در مقابل انتظار می‌رود تغییراتی در برخی وزارتخانه‌های دیگر از جمله ارتباطات و کشور ایجاد شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار مردم این است همانطور که روحانی گفته، کابینه را کارآمد، همدل و منسجم بچینند. دولت در بستن کابینه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد و این مطالبات نه تنها در چیدن کابینه بلکه در سیاست‌های پیش روی کابینه و شخص رییس جمهور مورد توجه قرار گرد.

 

پارسایی افزود: انتظار این است وزرایی که از نظر گفتمان یا عملکرد با دولت همراه نبودند، تغییر داده شوند. همچنین وزارتخانه‌های جدید نیاز به مدیران چابک، قوی، کارآمد و با روحیه و انرژی دارند. درباره وزارت کار و تأمین اجتماعی نیز این انتظار وجود دارد که این دو بخش از یکدیگر جدا شود چرا‌که مرتبط با یکدیگر نیستند و در صورت جداسازی کارایی آنها بالاتر می‌رود و این به نفع دولت است.

انتهای پیام