تفسیر مدیرعامل فولادمبارکه از نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام سبحانی با اشاره به اینکه همواره اولویت اصلی گروه فولاد مبارکه تأمین نیاز داخل است و به همین منظور با تمام توان تولیدات متنوع داریم، گفت: اگرچه نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی فولاد بیش از توان فولاد مبارکه است، اما اگر بازار بیش از توان تولیدی فولادمبارکه نیاز دارد، این به معنای پویایی بیشتر و رونق صنعت ایران و نه کم کاری فولاد مبارکه است.

وی افزود: سال گذشته موافقتی با وزارت صنعت معدن و تجارت، در خصوص تأمین نیاز یک میلیون تنی صنعت لوله و پروفیل صورت گرفت و تا بهمن همان سال، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق تحویل کارخانه های این صنعت قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان صادرات فولاد مبارکه در سال ۹۴ بیش از ۱.۸ میلیون تن بود، اما به منظور رفع نیاز داخلی، در سال ۹۵ این رقم به ۱.۵ میلیون تن کاهش یافت و تا جائیکه در سال گذشته نیز با رشد ۴۰ درصدی فروش داخلی برای تأمین نیاز داخل تلاش کرده ایم.

به گفته سبحانی، نیاز بیش از توان تولید داخل از طریق واردات تأمین می شود، اما برخی انتظار دارند به دلیل وجود نیاز وارداتی، تعرفه ها حذف شوند. درصورتی که وظیفه تعرفه، ایجاد تعادل بین قیمت واردات و قیمت تولید داخل به منظور حفظ تعادل در بازار در کنار تثبیت اشتغال و تولید ملی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله محصولاتی که به صورت کاربردی در صنایع داخلی به مصرف می رسد و توسط فولاد مبارکه تولید می شود، می توان به ورق های آجدار، ورق های فولادی با استاندارد API و قابل استفاده در صنایع نفت و گاز و ورق های MB و IF که در صنایع خودروسازی استفاده می شوند، اشاره کرد.

انتهای پیام