تصمیم تازه ترامپ در مخالفت با اوباما و لغو توافق کوبا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در سخنرانی جمع مهاجران کوبایی در فلوریدا گفت: تمام توافقاتی که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با کوبا داشته را لغو خواهد شد. قصد داریم روند اشتباه دولت های گذشته با کوبا را اصلاح کنیم. منافع قراردادها با کوبا به جیب ارتش و نظامیان می رود.

وی افزود: تا زمانی که آزادی بیان تضمین نشود، آزادی فعالیت سیاسی، مردم و مطبوعات اعمال نشود، با کوبا قراردادی نداریم و تحریم ها علیه این کشور را تا برگزاری انتخابات و ایجاد آزادی بیان ادامه می دهیم.همه شما که اینجا هستید از رژیم ترسناک کاستروها در کوبا زخم خورده اید. شما خودتان از من خواستید صدای سرکوب شدگان باشم.

وی تصریح کرد: منافع آمریکا در این است که کشورها آزاد باشند، چه کوبا باشد و چه ونزوئلا . ما چشم را به روی جنایات در کوبا و دیگر کشورها نمی بندیم.

ترامپ همچنین دستور وضع محدودیت های سختگیرانه تر بر سفر شهروندان آمریکایی به کوبا و قطع معاملات بازرگانی آمریکا با ارتش این کشور را صادر کرد و گفت: به یاری خداوند، به زودی یک کوبای آزاد را محقق خواهیم کرد.

اما فشارهای وارده از سوی شرکت های آمریکایی و حتی برخی از جمهوری خواهان بر ترامپ که مصرانه خواهان عدم بازگشت به سیاست های گذشته واشنگتن در قبال کوبا هستند، سبب شد ترامپ برخی از گام های دولت پیشین آمریکا به سمت عادی سازی روابط با کوبا را دست نخورده باقی گذارد. از جمله این اقدامات می توان به بازگشایی سفارت آمریکا در هاوانا اشاره کرد.

سیاست جدید واشنگتن در قبال کوبا، اکثر معاملات بازرگانی آمریکا با گروه شرکت های بازرگانی نیروهای مسلح را ممنوع می کند. گروه مذکور یک شرکت کوبایی است که در تمام بخش های حوزه اقتصادی فعالیت دارد.

انتهای پیام