ترامپ برای اولین بار آمار دارایی‌ها را فاش کرد/ درآمد 294 و بدهی 315 میلیون دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ دیروز داوطلبانه گزارش دارایی‌های سال ۲۰۱۶ را به دفتر اخلاقیات دولت آمریکا ارائه کرد و در آن درآمدها و بدهی‌های امپراطوری تجاری از ژانویه ۲۰۱۶ تا بهار سال جاری را شرح داد.

این گزارش اولین افشای دارایی‌های وی از زمان رسیدن به ریاست جمهوری محسوب می‌شود. این سند فاش کرده بدهی‌های شخصی‌ ترامپ به دست‌کم ۳۱۵ میلیون دلار می‌رسد که بیشترین بخش آن یعنی معادل ۱۳۰ میلیون دلار مربوط به بانک دویچه می‌شود.

ترامپ اعلام کرده سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۲۹۴ میلیون دلار درآمد داشته و ارزش دارایی‌ها به دست‌کم 1.4 میلیارد دلار رسیده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ از این فرصت برای گزارش داوطلبانه افشای دارایی‌های شخصی‌ استقبال کرده و فرم گزارش وی از سوی دفتر اخلاقیات دولت آمریکا مطابق با فرایندهای عادی تایید شده است.

بر طبق این گزارش،وی صاحب منصب در ۵۶۵ شرکت یا سازمان‌های دیگر قبل از به دست گرفتن ریاست جمهوری بوده و بعد از رسیدن به ریاست جمهوری کنترل امپراطوری تجاری را در اختیار دو پسر و یک مقام اجرایی ارشد قرار داده و دارایی‌ها را در یک صندوق تحت کنترل این مقام اجرایی و دونالد جونیور قرار داده است.

ترامپ به هنگام رسیدن به ریاست جمهوری از عمل به سنت انتشار مالیات‌های پرداختی سر باز زد.

در سند ۹۸ صفحه‌ای ترامپ هتل جدیدالتاسیس وی در واشنگتن در اولین ماه‌های فعالیت حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است.همچنین مجمتع تفریحی مارالاگو در فلوریدا که در دوره ریاست جمهوری میزبان چند رهبر خارجی با افزایش درآمد مواجه بوده و توانسته ۳۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

این گزارش نشان می‌دهد ریاست جمهوری ترامپ نتوانسته آسیبی به درآمدهای وی وارد کند.

ترامپ در این گزارش همچنین نشان داده که بدهی‌های شخصی‌اش به دست‌کم ۳۱۵ میلیون دلار می‌رسد که بیشترین بخش آن یعنی معادل ۱۳۰ میلیون دلار مربوط به بانک دویچه می‌شود.

انتهای پیام