برآورد بانک جهانی از رشد اقتصادی کشورهای عربی تا سال ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از اسپوتنیک، بانک جهانی اعلام کرد: رشد اقتصادی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تدریج تقویت شده و تا سال ۲۰۱۹ به ۲.۶ درصد می رسد.

پیش‌بینی می‌شود با کم شدن شدت سیاست های ریاضت اقتصادی و بهتر شدن روابط مشتری ،سرمایه گذار و افزایش مصرف، رشد این منطقه به طور تجمعی بهبود یابد و تا سال ۲۰۱۹ به ۲.۶ درصد برسد که هنوز رشد متوسطی به حساب می‌آید.

هرگونه آشفتگی در بازارهای مالی جهانی می‌تواند بر هزینه سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای که کشورهای آن نیازهای مالی زیادی دارند تاثیر بگذارد.پیش‌بینی می‌شود رشد تجمعی کشورهای عضو خلیج‌فارس امسال تنها ۱.۳ درصد باشد که این کمترین رشد این منطقه از سال ۲۰۰۹ تا کنون است.

بانک جهانی بخشی از این بهبود اقتصادی را مرتبط با افزایش قیمت نفت، و همچنین توافق اوپک و هم پیمانان برای کاهش تولیدات نفتی دانست.

نادر محمد نماینده کشورها در شورای همکاری خلیج فارس معتقد است: شاخه‌های سبز بهبود وضعیت اقتصادی درحال جوانه زدن است که این با افزایش قیمت های جهانی انرژی در طول سال گذشته تقویت شد. این شرایط برای سرمایه‌گذاری‌های عمومی در سراسر منطقه بسیار مفید است و برای دولت ها فضایی ایجاد می‌کند که با آسودگی به حل کردن چالش های بلند مدت بپردازند.

انتهای پیام