آخرین وضعیت بزرگترین طرح اتیلن و قرارداد جدید زیمنس در صنایع پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عادل نژادسلیم درباره آخرین وضعیت ساخت و بهره برداری مجتمع پتروشیمی گچساران به عنوان بزرگترین طرح در دست اجرای تولید اتیلن گفت: همزمان با شتاب در اجرای پالایشگاه گاز بیدبلند 2 به عنوان تامین کننده خوراک اتان، ساخت پتروشیمی گچساران هم پیشرفت قابل توجهی داشته است.
 
وی با اشاره به پیشرفت حدود 35 درصدی ساخت پتروشیمی گچساران تصریح کرد: در شرایط فعلی مشکلی برای تامین منابع مالی طرح های پالایشگاه بیدبلند و گچساران با بازگشایی خط اعتباری یوزانس و صندوق توسعه ملی وجود ندارد و متانسل با پیشرفت پروژه تزریق منابع مالی انجام خواهد شد.
 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به امضای قرارداد تامین کمپرسورهای پالایشگاه بیدبلند 2 با شرکت زیمنس آلمان،عنوان کرد: تاکنون چندین شرکت آسیایی و حتی اروپایی برای سرمایه گذاری در طرح های در دست اجرای پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس وارد مذاکره شده اند.
 
عبدالله قربانی سرپرست مهندسی و نظارت پتروشیمی گچساران هم پیش بینی کرد: تا سه سال اینده امکان بهره برداری از این مجتمع فراهم شود ضمن انکه هم اکنون پیشرفت ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند2 هم به حدود 48 درصد رسیده است.
 
بنابر این گزارش، طرح ساخت پتروشیمی گچساران در سال 83 در زمینی به مساحت 157 هکتار در غرب شهر دوگنبدان و با هدف تولید یک میلیون تن اتلین برنامه ریزی شده که بخشی از این تولید خوراک پتروشیمی‌های دهدشت، کازرون و بروجن را تامین می کند و بخشی هم خوراک صنایع پایین دست می شود.

انتهای پیام