اما و اگر در توان خرید و عرضه خودروی ملی ۳۵ میلیون تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، حمیدرضا فولادگرگفت: وقتی گفته می‌شود خودروی ملی باید منظور از تولید خودروی ملی دقیقا بیان شود؟ اگر خودروی ملی به این معنی باشد که از صفر تا صد یک خودروی به‌روز شامل طراحی بدنه، پلت‌فرم، سیستم‌های قوای محرکه، انتقال قدرت و تعلیق، مونتاژ بدنه و رنگ و تولید قطعات و لوازم یدکی با فناوری روز در داخل کشور تولید شود باید بگویم صنعت خودرو کشور در حال حاضر چنین توان و قدرتی ندارد.

وی افزود: حتی به فرض حرکت خودروسازان در این مسیر، باز مشخص نیست تحقق این‌ایده چند سال به طول خواهد انجامید و هزینه تمام شده هر خودرو با این مشخصات چقدر خواهد بود.

فولادگر ابراز‌ امیدواری کرد: اگر خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بین‌المللی در عمل، مسیر مونتاژکاری را طی نکنند می‌توانیم فناوری تولید پلت‌فرم را به تدریج از خودروسازان کره‌ای و فرانسوی وارد و به مرور با بومی‌سازی قطعات آن در طراحی این اصلی‌ترین بخش تولید خودرو، ورزیده شویم.

وی تولید و عرضه خودروی ملی با فناوری روز و قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان را بعید دانست و گفت: نمی‌گویم نمی‌شود‌ اما با وضعیت فعلی و چشم‌انداز تاریک و مبهم صنعت خودرو کشور نمی‌توان گفت عموم مردم بالاخره خواهند توانست خودروی ملی با کیفیت و با قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند یا خیر؟

انتهای پیام