نظر مخالف معاون وزیر صنعت تفکیک وزارتخانه های صنعت، راه و ورزش

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور معظمی درباره تلاش دولت برای تفکیک وزارتخانه های صنعت، راه و ورزش به تسنیم گفت: هیچ مطالعه مدون و مستدلی راجع به ساختار اداری در کشور ما وجود ندارد و اگر هم هست اعلام نشده. البته اگر بود نمی توانستیم شاهد این تصمیمات درباره ساختارهای اداری باشیم که در یک دولتی تصمیم بگیرند چند وزارتخانه و سازمان را ادغام کنند و در دولت بعدی دوباره به سمت تفکیک آن ها بروند. برنامه کنونی دولت برای تفکیک وزارتخانه ها را عقب گرد و برگشت به گذشته می دانم و فکر می کنم مثلا بخش صنعت در کشورهای پیشرفته دنیا،این بخش ها ادغام شده هستند.

وی در خصوص پیامدها و اثرات منفی این اتفاق در اقتصاد در صورت تصویب نهایی مجلس افزود: ساختار اداری بسیار بروکرات هست و اصلا چالاک نیست و حالا اگر کاری کنیم این موضوع تشدید شود طبیعی است که شرایط را سخت تر کرده ایم. گسترش بروکراسی حتما به افزایش بهروری در کشور کمکی نخواهد کرد و یا اینکه رضایت مندی برای مردم به وجود نخواهد آورد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال برخلاف حرکت دولت برای تفکیک چند وزارتخانه پیش از این از ضرورت ادغام وزارتخانه نفت و نیرو گفته بودید،اظهار داشت:بله، معتقدم دولت به جای تفکیک وزارتخانه ها باید به سمت ادغام وزارتخانه های دیگر از جمله نفت و نیرو و یا آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات حرکت کند. اگر دولت به تغییر ساختارهای اداری فکر می کند الان زمان آن بود که به فکر ادغام وزارت نفت و نیرو باشد، اتفاقی که برای پویایی و بالارفتن بهره وری در کشور حتما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این موضوع بسیار مهم تر از تفکیکی است که دولت هم اکنون به دنبال آن هست، موضوعی که البته به نظر نمی رسد اصلا دولت دنبال آن باشد و علاقه مندی روی آن داشته باشد. ادغام وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش هم که کاملا مرتبط با هم هستند می تواند اتفاق مهمی باشد زیرا هدف و ماموریت این دو وزارتخانه در یک راستا است.

معظمی درباره اینکه دولت چرا به جای ادغام وزارتخانه های جدید به دنبال تفکیک است گفت: نمی دانم چرا دولت به سمت تفکیک وزارتخانه ها رفت و لایحه را به مجلس ارائه داد ولی این تصمیمات را دولتمردان گرفته اند و ضمن اینکه به آن تصمیم احترام می گذارم ،فکر نمی کنم کارشناسی باشد.  

انتهای پیام