محدودیت خارج شدن از شورای شهر مختص سمت شهردار نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ابراهیم امینی درخصوص علت حذف این بند به اقتصاد آنلاین گفت: علت در حقیقت این بود که بعضی از دوستان معتقد بودند باید مصوبه ای گذرانده شود که عام باشد. به این معنی که هم تمامی اعضا را در بر گیرد و هم تمامی مسئولیت هایی را که با عضویت در شورای شهر قابل جمع نیستند.

وی اضافه کرد: این طرح صرفا درباره شهردار شدن بود و معیارها و ضوابط انتخاب شهردار را پیش بینی کرده بود. برخی از اعضا معتقدند با گنجاندن این بند در طرح شرایط شهردار جدید، شاید این توهم ایجاد شود این محدودیت صرفا برای افرادی است که احتمال شهردار شدن دارند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در ساختار فهرست امید همه افراد متعهد شده بودند در صورت موفقیت، مسئولیت هایی را که قابل جمع با عضویت در شورا نیست تا پایان دوران چهارساله شورا نپذیرند. مبرهن است که برخی از دوستان ظرفیت لازم برای وزرات، استانداری و کاندیداتوری مجلس در تهران را دارند و اینها مسئولیت هایی است که لازمه آن استعفا از عضویت در شورای شهر است. بنابراین نظر دوستان این بود مصوبه کلی و عام باشد که صرفا محدود به شهردار تهران نباشد.

امینی در پاسخ به سوال آیا این مصوبه به معنی محدود نکردن محسن هاشمی برای کاندیداتوری شهرداری تهران است،گفت: خیر این بحث کلی است. مسجد جامعی هم سابقه وزارت دارند و حتی در اواخر دوره گذشته موضوع ریاست ایشان بر کتابخانه ملی مطرح بود و حتی به مرحله استعفا هم رسید ولی به دلیل حادثه پلاسکو استعفای وی را پس گرفتند و از شورای شهر خارج نشدند.

وی در پاسخ به سوال آیا علت اصرار اصلاح طلبان برای خارج نشدن اعضا از شورای شهر، نگرانی از ورود اصولگرایان به شورا است،نیز اظهار داشت: خیر. مبنای این تصمیم میثاق نامه ای است که فهرست امید امضا کرده اند و به ورود اصولگراها به شورای شهر مربوط نمی شود. ما امانت دار رای مردم هستیم و کاری نداریم با خروج یک عضو چه کسی وارد شورا می شود.

امینی از اخباری که مبنی بر امضا نکردن میثاق نامه توسط محسن هاشمی منتشر شده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:من اطلاعی ندارم که ایشان میثاق نامه را امضا کرده اند یا خیر اما در مصاحبه ای از فرامرزیان دیدم،وی تاکید داشتند تمامی کسانی که در فهرست امید قرار داشتند میثاق نامه را امضا کرده اند.

انتهای پیام