خبر ویژه "رکیش" و آخرین وضعیت قرارداد مهم با بانک صادرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صادق فرامرزی در جریان مجمع سالانه شرکت کارت اعتباری ایران کیش که دیروز با حضور 92 درصد سهامداران برگزار شد، با بیان آخرین وضعیت این شرکت و مهمترین برنامه های سال جاری، ضمن اعلام خبری ویژه ، اخبار خوشی از قرارداد مهم با بانک صادرات داد.

در این مجمع بعد از ارایه گزارش عملکرد هیات مدیره توسط مدیرعامل و گزارش حسابرس و پاسخ به سئوالات سهامداران، صورت های مالی اسفند 95 تصویب و مقرر شد به ازای هر سهم 55 تومان سود پراخت شود.

"رکیش" یکی از شرکت های حاضر در پروژه صندوق‌های فروشگاهی بوده و برنامه افزایش سرمایه 53 درصدی دارد تا سرمایه 131 میلیارد تومانی را به 200 میلیارد تومان برساند.

گزارش مدیرعامل از آخرین جایگاه شرکت و اقدامات انجام شده

براساس این گزارش، فرامرزی با اشاره بعد از اعلام تاریخچه کارت اعتباری ایران کیش و ترکیب سهامداری آن با مالکیت 35.2 ، 18.7 و 16.6 درصدی سرمایه گذاری ایرانیان ، سرمایه گذاری خوارزمی و بانک تجارت ، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته سهم شرکت از پایانه های نصب شده به 14.8 درصد رسید و  حایز رتبه سوم در میان 12 شرکت فعال در خدمات پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین از لحاظ مبلغ و تعداد تراکنش های سال گذشته ، سهم "رکیش" از بازار به ترتیب 13.9 و 8.7 درصد بود که منجر به رتبه دوم و پنجم شده است. علاوه بر این در حالی نصب پایانه ها با 19 درصد رشد به 858 هزار و 199 دستگاه رسید که ظرفیت نصب دستگاه ها با 14 درصد رشد نسبت به سال 94 به 282 هزار و 666 دستگاه بالغ شده است.

به گفته این مقام مسئول،تعداد تراکنش های سال گذشته کارت اعتباری ایران کیش هم نسبت به سال 94 بالغ بر 28 درصد افزایش یافت و به بیش از 972 میلیون و 192 مورد رسید که بالاتر از پیش بینی ها بود. ارزش این تعداد تراکنش هم با رشد 50 درصدی به بیش از 195.9 میلیارد تومان بالغ شد.

فرامرزی با اشاره به اینکه تعداد درگاه های اینترنتی هم 277 درصد رشد کرده از تولید 14 هزار کارت الکترونیکی Closed Loop در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد افزایش تولید این محصول از برنامه های ویژه سال جاری "رکیش" است.

وی با اعلام فعالیت 923 نیروی انسانی با استقرار 56 درصدی تهران و 44 درصدی سایر استان ها و تاکید بر ارایه آموزش های بروز، ادامه داد: طی سال گذشته بهره وری نیروی انسانی شرکت 20 درصد افزایش یافته و هر نفر مسئول 840 پایانه بود. 

معرفی مشتریان و محصولات اصلی "رکیش"

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش ، بانک های آینده ، شهر، کارآفرین، تجارت، سپه ، صادرات، رفاه ، توسعه صادرات ، خاورمیانه ، پست بانک و سه موسسه کوثر ، ملل و ثامن را از مشتریان اصلی معرفی کرد و محصولات را شامل اکو سیستم پات ( مجمموعه ایی از ابزارهای مبتنی بر موبایل و...)، پات زندگی ، هم پات (کارت خوان فروشگاهی)، هایپر پات ( صندوق فروشگاهی)، پایانه های فروش مجهز به NFC ، سولار پات (کارت خوان های سیار با امکان شارژ باتری خورشیدی) ، پی پات ( کیف الکترونیکی)، پات سی (قابل استفاده در تاکسی ها)، رایانه شخصی قابل حمل POS PDT، ماشین خودکار فروش و  کیوسک پرداخت دانست.

مهمترین پروژه شرکت و خرید انبار 11 هزار متری

فرامرزی با اعلام افزایش 226 درصدی سود هر سهم شرکت ( از 285 به 645 ریال) و نهایی شدن افزایش سرمایه 100 درصدی ( از 65.5 به 131 میلیارد تومان) در سال گذشته "آسان خرید" را مهمترین پروژه شرکت معرف کرد و ادامه داد: درحالی به دلیل کمبود منابع مالی، پرداخت تسهیلات یکی از محدودیت ها و مشکلات بانک ها است که با توجه به امکان خرید اعتباری از طریق "آسان خرید"، این مشکل و محدودیت برطرف می شود.

به گفته وی این پروژه دارای مزایایی چون نرخ اندک کارمزد، افزایش قدرت خرید، قابلیت بازگشت اعتبار به صورت مستمر با پراخت اقساط، سبد متنوع کالا و خدمات، تعیین توافقی اقساط 3 الی 12 ماهه مبلغ کالا و خدمات برای مشتریان است.

مدیرعامل "رکیش" همچنین از خرید انباری به مساحت 11 هزار متر در شهریار خبر داد که قرار است در آینده ایی نزدیک تجهیز شود تا امکان گسترش فعالیت ها در حوزه تعمیر و نگهداری فراهم و هزینه های ناشی از اجاره ، حذف شود.

فرامرزی افزایش سرانه تعداد و مبلغ تراکنش ها از طریق افزایش درآمد شاپرکی و افزایش نرخ بازدهی سرمایه، افزایش درآمدهای ناشی از محصولات جدید و افزایش سهم بازار محصولات به غیر از پایانه های فروش، طراحی و اجرا نظام طبقه بندی مشاغل و حقوق و دستمزد، پیاده سازی نظام کنترل موجودی و انبار، داشبورد مدیریتی، نوسازی پایانه های معیوب و نصب مجدد آنها، برقراری ارتباط آنلاین با پیشتبان از طریق موبایل و تبلت، بهبود سرعت پایانه های فروش، متمرکز کردن واحد تماس و توسعه آن و... را از جمله برنامه های سال جاری این شرکت بورسی دانست. 

خبر ویژه و اعلام آخرین وضعیت قرارداد مهم با بانک صادرات

وی در ادامه گفت: در این جلسه خبر ویژه ایی اعلام می شود که براساس آن قرار است بزودی با همکاری دانشگاه تهران و کارت اعتباری ایران کیش ، برای اولین بار دوره NBA با گرایش مدیریت تامین خدمات پرداخت راه اندازی شود.

فرامرزی درباره آخرین وضعیت قرارداد مهم با بانک صادرات که عدم نهایی شدن منجر به تاخیر در پرداخت سود سهام در سال گذشته شده بود ، توضیح داد: بعد از 16 ماه جلسه ، این قرارداد 10 اسفند سال گذشته به نتیجه رسیده و انتظار می رود تا یکی دو ماه بعد اجرایی شود.

انتهای پیام