شرط آمادگی ورود اپراتورهای اینترنت به فرابورس اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا کریمی با اشاره به حضور شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در بورس به ایسنا گفت: سال گذشته در تفاهم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بورس توافق شد بر این که تابلوی بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) و استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات در بورس شرکت داده شود. پیش از این،شرایط برای حضور این شرکت‌ها بسیار دشوار بود. از جمله این که شرکت‌ها باید حداقل سه سال سودده بوده و مبلغ سرمایه آن‌ها از یک حد بالاتر باشد. با عزم بورس برای هدایت سرمایه‌ها به سمت شرکت‌های کوچک و متوسط، این توافق رخ داد.

وی درباره موانع حضور شرکت‌ها در بورس اظهار داشت: مانع‌ها در شرکت‌های کوچک و بزرگ متفاوت است، مانع شرکت‌های کوچک این است که معمولا قدمت ندارند، سه سال سوددهی را ندارند و حجم سرمایه از حداقل مورد نیاز کمتر است. یک بند در اکثر پروانه‌های ارتباطی بود که برای انتقال به بورس ایجاد مشکل می‌کرد و آن سهامداری مشترک بود، یعنی یک نفر نمی‌توانست در دو شرکت FCP سهامدار باشد. این مانع سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مطرح و برطرف شد. بنابراین شرکت‌ها وقتی در بورس پذیرفته شوند دیگر مانع سهامداری مشترک را ندارند. این قدمی بود که کمیسیون تنظیم مقررات برداشت برای این که شرکت‌های اپراتور ارتباطی بتواند سهامشان را در بورس عرضه کند.

کریمی یکی از قوانینی که باید در آن تجدیدنظر شود را آیین‌نامه‌های اجرایی دانست و افزود: البته هنوز این مساله اجرایی نشده، امیدواریم با اجرایی شدن آن تابلوی جداگانه‌ای در بورس داشته باشیم که شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری اطلاعات بتوانند سهام را در آن عرضه و از بازار جذب سرمایه کنند. توافق‌های کلی در دی ماه سال گذشته انجام شده اما موانع اجرایی شدن این طرح در دستان بورس است.

انتهای پیام