خودروسازان خرداد هر سال ، افزایش قیمت را زنده می کنند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه هر ساله در خرداد ماه، خودروسازان بحث افزایش قیمت خودرو را زنده می کنند به خانه ملت گفت: تا زمانی که وضعیت خودروسازی شبه انحصاری بوده، شیوه قیمت گذاری توسط شورای رقابت با در نظر گرفتن چند مولفه همانند ضریب تورم، ضریب کیفیت و قیمت تمام شده خودرو با حاشیه سود تعیین می شود.

وی حضور شورای رقابت در میدان را در شرایط انحصاری ضروری دانسته و افزود: البته خودروسازها باید با طی دوره انتقال از وضعیت شبه انحصاری خارج شده و کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش رقابت پذیر شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: نهایتاً ظرف چند سال آینده می توان تعرفه های بالا را حفظ کرد تا بالاخره بازار رقابتی ایجاد شود، چرا که در شرایط بازار رقابتی واقعی مردم تصمیم می گیرند از بین خودروهای وارداتی و خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب داخلی کدام یک را انتخاب کنند.

فولادگر با اشاره به پیگیری اجرای کامل اصل ٤٤ و خصوصی سازی در صنعت خودرو توسط این کمیسیون گفت: دوران انتقال در صنعت خودرو از انحصاری به خصوصی بیش از ١٠ سال به طول انجامیده و تاکنون از شرایط شبه انحصاری خارج نشده است.

وی به تعیین مدیران خودروسازی ها توسط دولت اشاره کرد و گفت: قیمت خودرو را باید کیفیت خودرو و بازار رقابتی تعیین کند، که این امر با اصلاح ساختار فنی، مدیریتی، اقتصادی و مالی امکانپذیر است.

انتهای پیام