سایپا موتور برقی وارد می کند/ برنامه اولین خط تولید با شریک چینی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اخبار خودرو ، سایپا سرانجام پس از سال‌ها انتظار قرار است اولین محموله از نسخه‌های کاربردی موتور سیکلت‌های برقی را وارد کند. این محموله که قرار است مرداد راهی بازار شود، آغازی است برای سرمایه‌گذاری مشترک موتورسازان برقی با تولیدکنندگان ایرانی و ایجاد خط تولید موتورسیکلت برقی در کشور.

اگرچه ورود موتورسیکلت‌های برقی به بازار ایران داستانی بلند دارد و سال‌هاست شهرداری تهران و برخی دیگر از مناطق، با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف سعی در جایگزینی موتور سیکلت‌های بنزینی با نوع برقی آن دارند، اما هر بار مشکلاتی مانند ضعف خدمات پس از فروش، کیفیت نامناسب موتورهای وارداتی و قیمت بالای آنها، تمایلی را بین مصرف‌کنندگان برای خرید این وسیله نقلیه پاک ایجاد نکرده بود.

در تمام این سال‌ها پیشنهادهای بسیاری مانند فروش لیزینگی موتورهای برقی، کمک‌های بلاعوض و حتی حذف گواهینامه رانندگی برای راندن موتورهای برقی مطرح شد اما هیچ‌گاه ردی از موتورسیلکت‌های برقی در خیابان‌های شهر دیده نشد.

پس از تدوین استانداردهای موردنیاز برای شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی در سازمان استاندارد و مشخص شدن مدل‌های قابل ثبت سفارش بود که طلسم شماره‌گذاری موتورسیلکت‌های برقی شکست و این وسایل نقلیه پاک امکان دریافت پلاک را دریافت کردند.

پس از سال‌ها، سازمان استاندارد مجوز استاندارد را برای هفت نوع از موتورسیکلت‌های برقی صادر کرد و بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران این هفت نوع موتور اجازه دریافت پلاک از پلیس راهور را پیدا کردند.

در این رابطه فرشید باباخانی مدیر پروژه موتور برقی شهرداری تهران از واردات اولین محموله موتورسیکلت‌های برقی توسط سایپا خبر داد و گفت:این محموله شامل ۲۰۰دستگاه موتورسیکلت برقی با توان بالا و قابل استفاده در پیک موتوری برقی محدوده بازار تهران است که در مرحله اول به صورت مونتاژ شده از چین وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سایپا به عنوان اولین تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی قرار است در مراحل بعدی با راه‌اندازی خط تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با شریک چینی، اولین خط تولید موتورسیکلت‌های برقی را ایجاد کند، گفت: سایپا از سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید موتورسیکلت‌های برقی خبر داده و قرار است تولید موتورسیکلت‌های برقی را با سرمایه‌گذاری مشترک شریک خارجی آغاز کند.

انتهای پیام